מבחן סל הפסח: איפה נמצא את עגלת הקניות הזולה ביותר לחג?

רשתות השיווק "שופרסל דיל", "רמי לוי", "יינות ביתן", "ויקטורי", "חצי חינם" ו"יוחננוף" פרסמו את מבצעי אפריל. צוות "ברקוד" יצא לבדוק איפה הכי משתלם לקנות בפסח

זמן צפייה: 05:01

חג הפסח שיחול בעוד כשבועיים, הלוא הוא חג הקניות, והדרך לשולחן ערוך חייבת לעבור תמיד דרך סלי ענק. ההחלטה איפה לעשות את הקנייה הגדולה היא לא רק שאלה של הרגל או נוחות. פערי המחירים בין הסלים, גם בין רשתות המזון שנחשבות זולות, מאוד גדולים. צוות "ברקוד" יצא לבדוק איפה כדאי לעשות את הקניות החגיגיות, והשווה בין מחירי מוצרים בשש רשתות מוזלות: "שופרסל דיל", "רמי לוי שיווק השקמה", "יינות ביתן", "ויקטורי", "חצי חינם" ו"יוחננוף".

קניות באחד מרשתות השיווק | צילום: החדשות 13

מוצר פופולרי ברוב הבתים הישראליים בחג הוא בשר כבש. ב"חצי חינם", מחיר שני קילו בשר כבש יעמוד על כמעט 400 שקלים. ב"יינות ביתן" ו"יוחננוף" יעלה הבשר קרוב ל- 330 שקלים. ברשתות "שופרסל דיל" ו"רמי לוי" המחיר ינוע סביב 300 שקלים, ואילו המוצר הזול ביותר יימצא ברשת "ויקטורי", במחיר של  258 שקלים. ההפרש בין המוצר היקר ביותר לעומת הזול הוא 78 שקלים.

כשהחג מתקרב, הצרכן הישראלי יעדיף לא לפצל את הקנייה שלו ליותר ממקום אחד, לכן עולה השאלה - מהי הרשת המשתלמת ביותר. למקום האחרון הגיעה "חצי חינם" עם הסל היקר ביותר, שעולה 1,529 שקלים. אחריה "יוחננוף" במקום הרביעי, ו"שופרסל דיל" שמחיר עגלת הקניות לחג אצלה יגיע לכמעט 1,400 שקלים. למקום השני הגיעה רשת "רמי לוי" בפער של 20 שקלים מהקודמת, והזולה ביותר היא רשת "ויקטורי" עם סל במחיר 1,268 שקלים בלבד.

מנכ"ל רשת ויקטורי הגיב לממצאי מבחן הפסח של ברקוד: "השוני להערכתי בחג הזה, שלהבדיל משתי רשתות גדולות אחרות, אצלנו ברשת המותג הפרטי הוא קטן יחסית והספקים, עבור רצפת המכירה שלהם, מציעים מחירים טובים יותר כדי לגרום לצרכן לקנות את המוצר שלהם"