אחרי ההסתערות על המרכולים: חברות השיווק ממלאות את המחסנים

לאחר תמונות המדפים הריקים וההסתערות על רשתות השיווק, המנכ"לים טוענים כי אין סכנה לכך שיאזלו מלאיי המזון. "כשהביקושים מוכפלים - לוקח זמן להוציא את הסחורה" • ברקוד

זמן צפייה: 06:13

אחרי תמונות המדפים הריקים וההסתערות על רשתות השיווק, מנהלי הרשתות דאגו להרגיע את הציבור ולהודיע כי המלאים של המרכולים מלאים. אייל מליס, מנכ"ל "תנובה", מעסיק 6,600 עובדים היום בלא פחות מ-16 מפעלי מזון. "תנובה" אחראים היום על יותר מ-14 אחוזים מהמזון שאנחנו צורכים.

מליס סבור כי "באף משרד ממשלתי ובאף חברה, אף אחד לא כתב ספר הפעלה למצב בו אנחנו נמצאים. אנחנו רגילים למצבי חירום מסוגים אחרים. אנחנו כרגע כותבים הנחיות להתנהלות בזמן משבר שהוא רפואי כלכלי וחברתי".

לכתבות נוספות בנושא:

התפרצויות קורונה בשני בתי אבות בי-ם: לפחות 4 עובדים נדבקו

נשקלת הכרזה על משק לשעת חירום וצמצום התחבורה הציבורית

המתווה המסתמן: שב"כ יאכן אזרחים, משרד הבריאות יצור עמם קשר

מחסני מזון מלאים
מחסני מזון מלאים | צילום: חדשות 13

לאבי בן אסייג, מנכ"ל "אסם נסטלה", יש יותר מ-4,000 עובדים בשבעה מפעלים. הם מייצרים יותר משמונה אחוזים מכל מה שאנחנו קונים בסופר. אסייג הביר מדוע המדפים בסופרים ובמרכולים נותרים ריקים: "בתקופה כל כך קצרה כשהביקושים מוכפלים וכמות ההזמנות מוכפלות, לוקח זמן להוציא את הסחורה החוצה".

אייל דרור, מנכ"ל "שטראוס", מנהל 5,700 עובדים שנמצאים היום מסביב לשעון בעשרה מפעלי ייצור מזון גדולים. החברה הזאת מייצרת יותר מ-12 אחוזים ממה שאנחנו פוגשים בסופר. הוא התייחס להיערכות של החברה שלנו להמשך המשבר: "הנחת העבודה שלנו היא שהמצב הזה ימשך לפחות שלושה או ארבעה חודשים. עם זאת, כל יום הוא יום חדש. כל התעשייה מכוונת בשביל שיהיה מספיק אוכל ואני חשוב שאפשר להירגע".