רפורמת הפארם: פיקוח המוצרים יצומצם - כמה נמוך המחירים ירדו?

משרד הבריאות מבקש לקדם מהלך שיקל על ייבוא התמרוקים ועשוי להוזיל את עלותם באופן משמעותי - אך עם זאת, עולה החשש כי הצעד ילווה במחיר בריאותי. "צריך למצוא מקום טוב באמצע"

זמן צפייה: 06:08

כשאנו קונים מוצרי תמרוקים בסיסיים, כמו שמפו, דיאודורנט או נייר טואלט, כולנו מרגישים שהכיס נקרע. בישראל מדובר בהוצאה כבדה במיוחד, בניגוד לכמה וכמה מדינות באירופה: סבון דאב, למשל, עולה בישראל כמעט 20 שקלים, בעוד שבבריטניה מחירו מעט יותר משבעה שקלים.

עכשיו ייתכן שכל זה ישתנה. במשרד הבריאות גיבשו טיוטה של רפורמה חדשה, שתקל על הייבוא ויחסוך את שרשרת האישורים המייגעת הנהוגה היום. אם תתבצע הרפורמה, הוזלת המחירים עשויה להגיע עד 50% מהמחירים הנוכחיים. "המשמעות של הרפורמה הזאת נוגעת בכל בית בישראל", אמר אדם פרידלר, מייסד ומנכ"ל "גוד פארם". מי שיספוג מכה קשה בתרחיש כזה, הוא היבואנים הגדולים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההצלחה של "מקס סטוק": האם רשת המוצרים הזולים בדרך לבורסה?

תיעוד מיוחד: הישראלית הראשונה שעברה השתלת כבד בהיריון

דקה אחר דקה: כך התרחש פיגוע הדקירה שבו נרצח דביר שורק

תמרוקים ברשת פארם
תמרוקים ברשת פארם
צרכנים ישראלים ברשת פארם
צרכנים ישראלים ברשת פארם

עד שהרפורמה תתממש, אם בכלל, ייקח זמן. בינתיים, אנו יכולים לגלות מודעות לפערים, העצומים לעתים, בין רשת שיווק אחת לאחרת ובין רשתות הפארם. גם שקל או שניים בכל מוצר מצטברים לעשרות שקלים בסל משפחתי סטנדרטי, ולכן להשוות ולבחור בחכמה איפה לקנות, עשוי להשתלם יותר ממה שנצפה.

אדם פרידלר, מייסד ומנכ''ל ''גוד פארם''
אדם פרידלר, מייסד ומנכ''ל ''גוד פארם''

אבל לא רק המחיר קובע. את המוצרים אנו שמים על העור, חלקם לתינוקות, חלקם אנו שמים על חלל הפה, ויש שמשמשים לאזורים רגישים בגוף כמו איברי מין. חשוב לנו לדעת שהמוצרים שאנחנו משתמשים בהם עברו פיקוח כלשהו. "צריך למצוא איזשהו מקום טוב באמצע", אמר פרידלר. "נוהל שבו מצד אחד מבטיחים את בריאות הציבור, והמצד השני לא מקשים על הייבוא המקביל".

תמרוקים ברשת פארם
תמרוקים ברשת פארם