השיעור החד ביותר בעשור האחרון: הריבית עלתה ל-1.25%

אחרי עלייה של 0.4% בסוף חודש מאי, שהגיעה בעקבות העלאה של 0.25% חודש קודם לכן, נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון הודיע על העלאה נוספת בשיעור של 0.5%. המשמעות: שיעור הריבית יעמוד כעת על 1.25%

זמן צפייה: 04:31

בפעם השלישית תוך 3 חודשים: נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע היום (שני) על העלאת הריבית במשק ב-0.5%, זאת לאחר העלאה של 0.4% בסוף חודש מאי, שהגיעה בעקבות העלאה של 0.25% חודש קודם לכן. שיעור הריבית יעמוד כעת על 1.25% - העלייה החדה ביותר בעשור האחרון.

בחודש אפריל העלה בנק ישראל את הריבית לראשונה אחרי ארבע שנים, במהלך שהיה צפוי בעקבות החלטה דומה בארצות הברית, ומאז זו כבר הפעם השנייה שהריבית עולה שוב. המשמעות של העלאת הריבית בישראל - ההחזרים החודשיים על משכנתאות והלוואות שנטלו אזרחים יעלו, וכך גם ההשפעה על מי שמחזיק במינוס בבנק. מהצד השני, אפיקי החסכונות ישתלמו יותר בעקבות המהלך.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון

לאחר ההעלאה הקודמת של הריבית התראיין פרופ' ירון במהדורה המרכזית, ואמר: "אנחנו נחושים למגר את האינפלציה. אינפלציה היא תהליך שפוגע בכוח הקנייה, ובעיקר של השכבות החלשות. הוא גם פוגע בפעילות הכלכלית, ולכן אנחנו נחושים למנוע מהאינפלציה להמשיך לעלות".

"זה לא 'זבנג' וגמרנו, אלא זה תהליך שיביא בסופו של דבר, להתמתנות של האינפלציה לכיוון היעד", הוסיף הנגיד. בהתייחסו לשאלה האם הגיב מאוחר מידי, אמר הנגיד כי "אנחנו נמצאים באינפלציה של ארבעה אחוזים. היא נמוכה משמעותית מכמעט כל שאר המדינות בעולם. אנחנו נחושים לעשות את כל מה שצריך כדי שהאינפלציה תחזור ליעד שלה, שזה בין אחוז לשלושה אחוזים".