רוכשים נותרו בלי תשובות: סדקים נוספים באימפריית עדי קייזמן

איש העסקים, שבמשך שנים נחשב לחלוץ השקעות בנדל"ן של ישראלים בחו"ל, מכר את החברה שלו בשיא משבר הקורונה - ועבר לגור בארה"ב עם משפחתו. כעת הלקוחות זועמים: "נכנסנו לבניין וחשכו עינינו"

זמן צפייה: 05:47

עדי קייזמן נחשב במשך שנים לחלוץ השקעות בנדל"ן של הישראלים בחו"ל, וגם הזוגיות המתוקשרת עם הדוגמנית אסתי גינזבורג הוסיפה לדימוי הנוצץ שלו. אלא שאז, הגיעו עדויות על הבטחות שלא התממשו כלפי רוכשי הדירות בברלין. וכעת, בשיאו של משבר הקורונה, קייזמן מכר את החברה ועבר עם משפחתו להתגורר בלוס אנג'לס - הרחק מעסקי הדירות בברלין שאליהם גייס בשנים האחרונות יותר מאלף משקיעים ישראלים תחת המותג "ברלין אסטייט".

קייזמן אמנם שינה כתובת, אבל טענות שנחשפו נגדו בחדשות 13 מצד לקוחות זועמים ממשיכות לרדוף אותו מעבר לאוקיינוס. יורם וג'ייבי לוי, שני משקיעים בפרויקט בברלין, הם הראשונים שתובעים אותו לדין בגלל מה שהגדירו "מצגי שווא, תרמית, רשלנות, הטעיה וחוסר תום לב בקיום ההסכם". בפתח התביעה הם מפנים את השופט אל כתבות התחקיר ששודרו בחדשות 13, במטרה לבדוק מה נשאר מההבטחות למשקיעים.

אז מילא שחלק מהרוכשים לא הצליחו אפילו לראות מה בדיוק הם קונים מקייזמן. מתברר, שגם הבטחות ברורות לשיפוצים עקיפים בבניין, כלל לא התקיימו במועד שהוגדר במפורש בחוזה. משקיעה באחד הפרויקטים סיפרה כי "נכנסנו לבניין וחשכו עינינו".

עדי קייזמן
עדי קייזמן | צילום: רפי דלויה

רוכשים שלהם קייזמן הבטיח משכנתא גבוהה ורישום בטאבו נשארו בלי הלוואות מבנקים בגרמניה. משקיע נוסף סיפר כי "התחילו להגיד לי שיש בעיות לזרים לקבל משכנתא והגרמנים עושים בעיות וזהו, אני באוויר". ועכשיו הם הופתעו לקבל עוד ד"ש חמה. במייל מלוס אנג'לס בחודש אפריל קייזמן מבשר חגיגית ללקוחות – "הצלחתי להכניס משקיע בעל חברה אוסטרית זרה שמאמין ומוכן לשים הרבה מאוד כסף כדי להשביח את הנכסים".

מיהו המשקיע? איש אין יודע, אבל בהתכתבות עם הקונים הזועמים קייזמן מסית מעצמו את האש. "יש בעל בית שמחליט הכול", הוא טוען לתומו, "אני לא מנהל לך את הדירות ומעולם גם לא ניהלתי. אם נמשיך כך אעביר את זה לברלין ושהם ישברו את הראש איתך". עודד קפולקין, שהשקיע בפרויקטים של ברלין אסטייט, טען כי "הוא אומר, 'העברתי את הכסף לחברות גרמניות', שהחברות האוסטריות רכשו את החברה, כולל גם את ההתחייבויות והוא לא מציג את עצמו בתור האחראי והרוח החיה מאחורי החברה". מול שלל התלונות שמופנות כלפיו, קייזמן מציג את עצמו כמי שאינו מוביל עוד את "ברלין אסטייט". את ההתמודדות עם משקיעים מאוכזבים שכלפיהם הוא לא קיים את כל ההבטחות, נסיך הנדל"ן בדימוס של גרמניה משאיר עכשיו למישהו אחר.

תגובת עדי קייזמן לכתבה: "המשבר הנוכחי יביא הרבה הזדמנויות ומצאתי שזה הזמן הנכון בעבורי ובעבור משפחתי להגיע לארה"ב. הצביעה שהוגשה נגדי שקרית ביסודה, והתובעים יצאו מורווחים כמו רבים מהמשקיעים. לעניין התרחקותי מהעסקים בגרמניה – זה אכן נכון, בא רוכש ישראלי תחת חברה אוסטרית והחליט לרכוש את פעילות החברה, כולל כלל החוזים. באופן טבעי העברתי את השרביט והחברה אינה בבעלותי, אני זמין לכולם אך כלל ההחלטות המתקבלות כיום בחברה אינן על דעתי".