שוד בחופשה: כיצד תוכלו לשמור על הכסף שלכם בחו"ל?

רגע קטן של חוסר תשומת לב יכול להפוך טיול מושלם לחוויה שרוצים לשכוח. כיום, ידם הארוכה של הכייסים מגיעה למקומות מאובטחים כמו נמלי תעופה. "הטלפונים לא יצאו ממכונת השיקוף" • "ברקוד"

זמן צפייה: 03:57

עונת התיירות בשיאה, והמרחק בין חופשה מושלמת לבין חוויה שרוצים לשכוח - יכול לפעמים להיות רגע קטן של חוסר תשומת לב. משדרת הרמבלה בברצלונה, דרך האתרים ההיסטוריים ברומא ועד הסימטאות של בואנוס איירס, יש לא מעט מלכודות תיירים ידועות לשמצה, אבל ידם הארוכה של הכייסים מגיעה גם למקומות מאובטחים הרבה יותר.

"הגענו לנמל התעופה במדריד והפנו אותנו למכונת השיקוף. בעלי הניח את החפצים שלנו על מגשי הפלסטיק, עד שהוא הסב את תשומת לבי לכך שהטלפונים לא יצאו מהצד השני של המכונה", סיפרה ספיר בן דוד. "הגיעו אנשי אבטחה והבטיחו לעזור. הם התקשרו וראו שהטלפון כבר כבוי, ושם בעצם נפל האסימון שהטלפון שלי נגנב. זו הרגשה של חוסר אונים משווע, שאתה יודע שזה נגנב מתחת לאף שלך, על ידי אדם שעובד בשדה תעופה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טייפון, שיטפונות – וטורנדו: סוף שבוע סוער ברחבי העולם

לאחר 70 שנים: ארבע אחיות שנמסרו לאימוץ בילדותן – התאחדו

אחרי שנרתם לשיקום מצבת חלל צה"ל: מפגש תושב סכנין עם אם החייל

כספת בחדר מלון
כספת בחדר מלון | צילום: החדשות 13

שוד, כמו במקרה של ספיר, יכול להתרחש ברגעים הכי פחות צפויים בטיול ולעיתים אנו נותרים חסרי אונים מול הסכנה. לכן כדאי לבדוק היטב אם ביטוח הנסיעות שלנו מכסה אובדן או גנבה של רכוש, ובמיוחד חשוב לקרוא את האותיות הקטנות. כרמית מושיוף רכשה עם משפחתה מצלמה בדיוטי פרי, אך היא נגנבה מתוך הרכב שהשכירו. אך גם אם הייתה נועלת את המצלמה בתא המטען, זה לא היה עוזר - הביטוח לא היה מכסה את הגנבה הזו.

מיטל להט, מנהלת שיווק ב"טרווליסט", אמרה: "בשנים האחרונות לצד הגידול בכמות התיירים בעולם, אנחנו רואים גם עלייה בכמות הנוכלים - והשיטות הפכו למתוחכמות יותר. לא משאירים חפצים ברכב בחו"ל, הנוכלים יודעים לעקוב אחרי הרכבים השכורים ולראות את התכולה שיש שם ואת השווי שלה".

אם בכל זאת נפלתם קורבן, יש קודם כל לגשת לתחנה משטרה מקומית בתוך 24 שעות מרגע הגנבה. בנוסף, חשוב לשמור על קבלות כדי שתוכלו להוכיח שהפריט שנגנב אכן שייך לכם. אם נגנב לכם אשראי, פנו מיד לחברת האשראי ובטלו את הכרטיס, אחרת יש סיכוי שתחויבו על פעולות שלא ביצעתם, וכמובן, נסו תמיד להיות ערניים למתרחש סביבכם.