לא מוותרת: הצעירה שהפכה לנכה יוצאת למאבק

ערב אחד לפני שנתיים וחצי, בליין במועדון בב"ש נפל על דורון גנון - והפך אותה לנכה. היום היא מגישה תביעת מיליונים לאחר שלטענתה, מנעו ממנה טיפול שהיה יכול לשנות את חייה

הצעירה שחייה השתנו לנצח יוצאת למאבק: כשנתיים וחצי חלפו מאז שדורון גנון הפכה לנכה בעת בילוי במועדון "הפורום" בבאר שבע. צעיר שנפל עליה מטריבונה עליונה שבר מספר חוליות בצווארה ונעלם. עד היום לא יודעים מי הוא, אבל מאז היא מרותקת לכיסא גלגלים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

באותו הערב דורון הייתה רק בת 19. היא הייתה חיילת צעירה ומלאת שמחת חיים שיצאה לחגוג את יום הולדתה לחברה במועדון. כשהבנות התיישבו על הספות שבמפלס התחתון, פתאום היא הרגישה מכה חזקה ומשתקת לאחר שאחד הבחורים במועדון נפל מהמפלס העליון ונחת ישר עליה.

דורון גנון, לפני הפציעה | צילום: באדיבות המשפחה

"אני זוכרת הכול, הייתי בהכרה", שחזרה גנון. "ברגע שהוא נפל עליי הוא קיבל מכה קטנה, קם, ראה מה קרה לי ופשוט נעלם. אני השתתקתי ישר במקום כי הפגיעה הייתה גבוהה אז כל הגוף שלי נטה הצידה".

לדבריה, כל הסובבים אותה, בליינים שיכורים שנהנים לא שם לב אליה וכי אף אחד לא היה מודע למה שהרגע התרחש. "אנשים פשוט צילמו אותי וצחקו", המשיכה. "לחברות שלי לקח בכלל כמה דקות להבין מה קורה. הן לא הבינו. בהתחלה חשבתי שאני מתה, לא הבנתי מה קורה".

"שרשרת של דברים לא נכונים"

מרגע שצוותי מד"א הגיעו למועדון כדי לפנות אותה לבית החולים, כל מה שהתרחש לאחר מכן לווה לטענתה בשורה של טעויות ומחדלים. "זה היה שרשרת של דברים לא נכונים", סיפרה. "העבירו אותי בצורה לא נכונה, הפרמדיק לא הנשים אותי ולא היה לי מספיק חמצן, לא יכולתי לנשום. לא שמו לי צווארון כמו שביקשתי. הייתי צריכה להמתין עוד רבע שעה לשיכורים שהיו בתוך האמבולנס ולא ישר הובילו אותי לבית החולים כמו שצריך להיות". גנון משוכנעת שאם רק היו מקשיבים לה, מצבה היה שונה לחלוטין.

גם אחרי שהיא סוף סוף הגיעה למיון, היא חיכתה שם עוד זמן רב מוטלת במסדרון, עד שהוריה הגיעו והבינו שלא מדובר במצב של שיכרות - אלא שדורון שלהם נאבקת על חייה. "היא שאלה אותי 'אימא, אני אהיה נכה?'", נזכרה אמה של דורון, גליה. "אמרתי לה 'מה פתאום, הכול יהיה בסדר'. לראות אותה ככה שוכבת כמו בול עץ, לא מזיזה דבר מלבד הראש - זה היה ממש מפחיד".

מועדון הפורום | צילום: ארכיון (חדשות 2)

מאותו הרגע, דורון ומשפחתה יצאו למסע שיקום ארוך וקשה. חודשים היא שכבה מורדמת ומונשמת, וכשהיא התעוררה התברר היקף הנזק. אחרי 10 חודשים במחלקת השיקום בתל השומר, דורון שוחררה הביתה. אז התחיל שלב נוסף בהתמודדות היום-יומית עם חייה החדשים. השבוע הגישה משפחת גנון תביעה נגד בעלי מועדון "הפורום", משטרת ישראל, עיריית באר שבע וחברת הביטוח. הם מעריכים כי הפיצוי הנדרש לדורון כדי לחיות את המשך חייה בכבוד הוא בין 8 ל-10 מיליון שקלים.

"אני כועסת על הבעלים של 'הפורום'", אמרה. אני כועסת על ההתנהלות שהייתה באותו יום. אני כועסת על עיריית באר שבע שנתנה בכלל יד למקום בלי אישור. אפילו על החובש שלא ניסה בכלל להקשיב לי ולראות מה קרה לי"

''החיים שלי לא יחזרו להיות אותו דבר'' | צילום: חדשות 2

"הנכות שלה היא לצמיתות", הסביר עו"ד אפי נווה, מייצג את דורון. "אנחנו מדברים על נערה צעירה שהיום בת 21. היא יכולה הייתה לרכוש מקצוע ולהתפרנס בכבוד. היום היא כבר לא יכולה לעבוד. מישהו צריך לשלם על כל הנזקים האלה".

כל יציאה של דורון מהבית מלווה בקשיים ולא רק בגלל מגבלות הנגישות. בשכונה שלה בקריית גת לא כולם יודעים איך להתייחס לילדה שאיבדה את היכולת ללכת, אז יש כאלה שמעדיפים לא להתייחס אליה כלל.

"לא משנה מה יהיה, החיים שלי לא יחזרו להיות אותו דבר", סיפרה גנון, כשהיא על סף דמעות. "אין מחיר לחיים שלי ולדברים שהפסדתי. אני כן מאמינה בעצמי ועושה כל מה שאני יכולה. אני רוצה להאמין שיהיה טוב ושאעשה כל מה שאני יכולה שגם אם חלילה אצטרך להישאר ככה, אז שאהיה מאושרת בחלקי ואדע שלא ויתרתי. אם אקום על הרגליים ואעמוד - הלוואי".

מועדון הפורום: "לא נהגנו באופן רשלני"

ממועדון "הפורום" נמסר בתגובה: "מועדון 'הפורום' יגיש תביעת נזיקין (צד ג') בגין רשלנות של צוות מד"א שפינה את דורון והסב לה נזק חמור. צוות חקירה מיוחד של משטרת ישראל והפרקליטות שבדק וחקר את האירוע, הגיע למסקנה כי מועדון הפורום או מי מבעליו לא נהגו באופן רשלני והתיק שנפתח בעניין נסגר מחוסר אשמה. לעניין הסדר הטיעון הרי שמדובר בהליך משפטי שעסק בנושא רישיון העסק בלבד. אנו שוב מחבקים את המשפחה ונכונים לסייע בעתיד לשיקומה והחלמתה של דורון".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד לאחר המקרה בעלי המועדון נעצרו לחקירה והמועדון נסגר לאלתר. כנגד בעלי המועדון הוגש כתב אישום, והם הורשעו בגין ניהול עסק ללא רישיון. ההליך המשפטי בעניינם טרם הסתיים, התביעה המשטרתית עומדת על כך שרף הענישה יהיה מחמיר ודרשה מבית המשפט לקבוע עונש של מאסר בפועל על אחד מבעלי המועדון".

תגובות עיריית באר שבע: "התביעה התקבלה, ותגובת העירייה תגובש לאחר עיון בכתב התביעה ותימסר במלואה לבית המשפט".

ממד"א נמסר כי "מבדיקה שנערכה מיד לאחר האירוע עלה כי צוות מד"א נכח במקום מבעוד מועד עקב קריאה קודמת לטיפול בפצוע באותו מועדון בילוי. בהחלטה שקולה שמטרתה לקצר את זמן נסיעת האמבולנס, ניגשו צוותי מד"א מידית לפצועה. מרגע קבלת הקריאה במוקד חירום 101 של מד"א ועד להגעתה של הפצועה לחדר המיון, חלפו 21 דקות בלבד".