לקראת ימים סוערים: מוקדי החירום יתוגברו, העיריות נערכות

גשמים מלווים בברקים ורעמים צפויים לרדת בצפון הארץ במהלך הלילה ויתפשטו בהדרגה למרכז ולדרום. שירותי החירום נערכים בכוחות מתוגברים כלקח מאסון המעלית בת"א. הסערה תימשך עד יום שישי

זמן צפייה: 06:09

אחרי יומיים של הפוגה, מזג האוויר הסוער צפוי לשוב היום (רביעי) עם גשמים, רוחות עזות וטמפרטורות נמוכות בכל רחבי הארץ. הגשם החל לרדת בצפון הארץ בשעות הבוקר, ויתפשט בהדרגה למרכז ולצפון הנגב, בעיקר משעות הצהריים. כמו כן, שלג החל לרדת במג'דל שמס ויתפשט בהמשך לפסגות נוספות בגולן ובגליל.

מקו חדרה וצפונה, יורדים גשמים מלווים בברקים וברעמים, ובמרכז ובדרום מנשבות רוחות עזות ואובך. במהלך היום, לקראת אחר הצהריים, הסערה תתפשט גם למרכז. בערב כבר יהיה גשום וסוער ברוב האזורים. סכנת הצפות חמורה.

בערב ובלילה יהיה גשום וסוער ברוב אזורי הארץ וקיים חשש חמור מפני הצפות במקומות הנמוכים ושיטפונות בנחלים. בחרמון ובצפון הגולן ירד שלג וייתכן שלג גם בפסגות הרי הגליל. בתוך כך, מפלס הכינרת עלה בסנטימטר ביממה האחרונה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אטרקציה באשדוד: אוניית משא נסחפה לחוף בשל מזג האוויר הסוער

אסון המעלית בת"א: צוות מיוחד מטעם הפרקליטות סייר בזירה

התחזית: הסערה תימשך עד הערב – ותחזור ביום רביעי

Whatsapp Image 2020 01 04 At 0
שלג במרום גולן | צילום: אייל גור

הסערה תימשך גם ביום חמישי ויהיה גשום, סוער וקר מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, עם חשש חמור מפני הצפות ושיטפונות. בחרמון ירד שלג כבד. בשישי הרוחות ייחלשו אך יוסיף לרדת גשם מדי פעם ברוב אזורי הארץ. הטמפרטורות ירדו ויהיו נמוכות מאוד. בשבת עדיין ייתכן גשם מקומי במרכז ובדרום ויוסיף להיות קר מהממוצע.

גם בנמל אשדוד נערכים למזג האוויר הסוער, כאשר כניסות ויציאות של אוניות יבוצעו בכפוף לעוצמת הרוחות וגובה הגלים תוך נקיטת משנה זהירות.בנמל צפויות רוחות דרום מערביות חזקות וסופות רעמים, וגובה הגלים צפוי להגיע לשבעה מטרים. חברת נמל אשדוד הוציאה הנחיות מיוחדות כחלק מהיערכות לסערה. במסגרת הכוננות, אוניות נכנסות יתבקשו לחזק חבליהן כאשר אונייתם קשורה לרציף.

הטמפרטורות המקסימליות החזויות להיום: רמת הגולן - 9, הרי הצפון – 5, הכינרת – 13, נצרת – 10, חיפה – 12, תל אביב – 14, השפלה – 14, אריאל – 8, ירושלים – 8, באר שבע – 14, הרי הנגב - 10, ים המלח – 19 ואילת – 20 מעלות.

נזקי הסערה בקריית ביאליק
נזקי הסערה בקריית ביאליק | צילום: איחוד הצלה

כלקח מהאסון שאירע ביום שבת במעלית בתל אביב, שבו נספו בני הזוג דין שושני וסתיו הררי, הוחלט במערך הכבאות לתגבר את הכוחות במוקדי הטלפונים ובשטח. במקביל, אחת התחנות הגדולות בארץ שלחה מכתב למפקד שירותי הכבאות בו היא מתריעה על כך שהכבאים לא עשו אימונים כל השנה.

גם בעיריות הפיקו לקחים ונערו לסערה בניסיון למנוע את האסון הבא. אסף הראל, סגן ראש עיריית תל אביב: "יש לנו מערך חירום שמוכן לקראת כל חורף, יש לנו ביוביות ומשאבות ואנחנו מציבים אותן במקומות שצפויות להיות בעיות". גם הרשויות בצפון הארץ נערכות, בצפת הכינו ביגוד ושמיכות, ובנהריה החליטו לנסות ולמנוע את עליית נחל הגעתון על גדותיו.

חופי תל אביב בסערה
חופי תל אביב בסערה | צילום: יאיר מוהר, אגף החופים, תל אביב

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיים הערכת מצב עם כוחות החירום וההצלה, לבחינת מוכנות הכוחות לקראת מזג האוויר הסוער. בהערכת המצב השתתפו מ"מ מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה, מ"מ נציב בתי הסוהר ופיקוד המשטרה וגורמים נוספים. השר הדגיש כי המשימה המרכזית היא מניעת אובדן חיי אדם, הנחה לאייש באופן מלא את כל מוקדי החירום הטלפוניים, למפות את כל הכבישים וצירי התנועה שיש סכנה להצפתם, לתגבר את צוותי הצוללנים של כבאות והצלה לישראל ולהקצות מסוקי משטרה.

גם בחברת החשמל נערכים להתמודד עם נזקי מזג האוויר וכך גם המשטרה, שהודיעה על תגבור כוחותיה לקראת הסערה הצפויה. מוקדי החירום יתוגברו, ושוטרים ייפרסו במוקדים שונים במטרה לטפל בנקי מזג האוויר. יחידות החילוץ ייערכו לאיתור נעדרים במידת הצורך. המשטרה ממליצה לציבור להימנע מלהגיע לאזורים שעלולים להיות מוצפים, ונערכת לקראת שיבושי תנועה צפויים.

סערה בראש הנקרה
סערה בראש הנקרה | צילום: אבנר גדיש, תמונות גולשים

אתמול התריע המשרד להגנת הסביבה מפני זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד בכל חלקי הארץ בשל סופות אבק שהגיעו לאזורנו מצפון אפריקה, והמליץ על צמצום פעילות גופנית מאומצת בחוץ. עם התחלת הגשמים יורגש שיפור הדרגתי באיכות האוויר.

רוחות עזות במרכז הארץ
רחות עזות במרכז הארץ | צילום: חדשות 13

הסופה צפויה להתחדש אחרי ימים ספורים של רגיעה במזג האוויר הסוער, ששרר בסוף השבוע האחרון ובתחילת השבוע. מוקדם יותר השבוע צוות מגן אדוד אדום איתר את גופת עלי אגבאריה תושב ערערה, ברכב שנמצא בסחף סמוך לגבעת ניל"י באזור זיכרון יעקב, במסגרת החיפושים אחריו מאז שנעדר לאחר שנסחף בהצפה.

יום קודם לכן, נהרג ערן הרנשטט, בן 71 תושב בנימינה, לאחר שנסחף בהצפות בעיר ונלכד במכוניתו. הרנשטט נלכד ברכב בתוך מעבר תת קרקעי בעיר. צוותי כיבוי והצלה החלו בנסיונות חילוץ, ביצעו הנפה של הרכב, העמידו אותו על הגלגלים וביצעו סריקה נוספת לשלילת לכודים נוספים. הגבר חולץ על ידי הכוחות כשהוא מחוסר הכרה. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.