חוקרים גילו מים על הירח: "יסייע להקים שם תחנת חלל"

לפי התגלית החדשה, המים - בניגוד למה שחשבו החוקרים, נשארו על פני השטח ולא התאדו. נאס"א טענה כי האסטרונאוטים שישוגרו אל הירח ב-2024 לא יצטרכו להביא עמם מים בעת הטיסה

זמן צפייה: 00:49

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעה הערב (שני) כי מצאה מולקולות של מים על הירח. התגלית הצליחה להפתיע את החוקרים, זאת מכיוון שחשבו כי המים שנמצאו ליד מערכת השמש יתאדו ולא ישארו על פני השטח - אולם, כאמור, הממצאים היו שונים מההערכות הראשוניות של החוקרים.

בשנת 2024 צפויה לצאת לדרך תוכנית "ארמטיס", במסגרתה תנחית נאס"א גם אסטרונאוטית ראשונה על הירח. שם - באזור הקוטב הדרומי ובעזרת המשאבים הטבעיים של הירח, יקימו הצוותים תחנת מחקר מאויישת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לפגע וברח: ילד בן 9 נהרג מפגיעת משאית באשקלון

המל"ל בקבינט הקורונה: "פתיחת מערכת החינוך בעדיפות על המסחר"

ארדואן נגד מקרון: "מנהל מסע שנאה – אל תקנו סחורה צרפתית"

בנאס"א העריכו כי קיים גורם כלשהו על פני השטח אשר מגן על המים מהתאדות, והסבירו כי מציאת המים תסייע לטיסות אל הירח - זאת משום שכעת, האסטרונאוטים לא יצטרכו לשאת עמם מים בעת הטיסה. לא זו בלבד, הצוותים יוכלו להביא פחות חמצן, זאת משום שניתן לפרק מים לחמצן ומימן.

החוקרים הסבירו כי למרות שבעבר היו סימנים למים על הירח, הפעם הכמות שנמצאה מעידה על על כך שהיא מרובה יותר ממה שחשבו, וכי ניתן למלא באמצעותה כמה בקבוקים. החוקרים הבהירו כי הם עדיין לא בטוחים באשר למקום הימצאותו של החומר, כך שהתגלית היא תחילתו של מחקר עתידי שיכלול חקירת מצב ומיקום המים על פני השטח.

סופר ירח בשמי ארה''ב
סופר ירח בשמי ארה''ב | צילום: רויטרס