NVIDIA השיקה פלטפורמת מחשוב עם טכנולוגיה של מלנוקס

פחות מארבעה חודשים לאחר רכישת הענק של מלנוקס והענקית הטאייוונית, NVIDIA, מציגה פלטפורמת מחשוב קצה מואצת העושה שימוש בטכנולוגיה הישראלית. לכל הפרטים

525 43333
NVIDIA EGX | צילום: צילום: יח"צ

"עד שנת 2025, 150 מיליארד חיישני מכונות וציוד IoT יזרימו נתונים רציפים אשר יהיה צורך לעבד  - יותר מסדר הגודל שמיוצר כיום על ידי אנשים המשתמשים בטלפונים חכמים"  כך על פי נתונים שמפרסמת ענקית המעבדים  הגראפיים NVIDIA במהלך תערוכת המחשוב הבינלאומית Computex  בטיוואן .החברה הציגה שם פלטפורמת מחשוב בשם  NVIDIA EGX האמורה לאפשר לחברות להגיע לביצועי בינה מלאכותית (AI) מידיים במחשוב הקצה – " זאת על מנת לתפוס נתונים , להבינם ולפעול בזמן אמת" כך אומרים בחברה. פלטפורמת ה -NVIDIA EGX אמורה על מנת לענות על הדרישה הגוברת לביצועי AI מיידים ובתפוקה גבוהה ביחידות הקצה - המקום בו הנתונים נוצרים – עם זמני תגובה מובטחים ותוך הקטנת כמות הנתונים שיש לשלוח לענן.

"ארגונים דורשים מחשוב חזק יותר בקצה כדי לעבד את אוקיינוס הנתונים הגולמיים שלהם, שזורמים מאינספור אינטראקציות עם לקוחות ומתקנים, כדי לקבל החלטות מהירות ומשופרות על ידי תובנות של הבינה המלאכותית,  שיכולות להניע את העסק שלהם", אמר בוב פטה, סגן נשיא ומנהל תחום ה-Enterprise ו- Edge Computing ב- NVIDIA. "פלטפורמה משודרגת כמו NVIDIA EGX מאפשרת להם לפרוס בקלות מערכות כדי לענות על הצרכים שלהם באתר החברה, בענן או בשניהם". עו דאומרים בחברה כי "מנעד השימוש בפלטפורמת ה-EGX מתחיל במעבד הקטן NVIDIA Jetson Nano, אשר יכול לספק בשימוש בכמה וואטים כחצי טריליון פעולות עיבוד לשנייה (TOPS) למשימות כגון זיהוי דמויות, ומגיע עד לשרתים הגדולים ביותר כגון NVIDIA T4, בהם ניתן להעביר 10,000TOPS לשימושים כגון זיהוי דיבור בזמן אמת ומשימות AI נוספות בזמן אמת".

Nvidia Edge Stack
Nvidia Edge Stack | צילום: צילום: יח''צ

כאמור הפלטפורמה החדשה מכילה טכנולוגיות של Mellanox ו- Cisco, בתחומי הקישוריות, האחסון והאבטחה כמו גם טכנולוגיות המחשוב של NVIDIA AI עם Red Hat  OpenShift ו- NVIDIA Edge Stack. השילוב הזה אמור לאפשר לחברות בתעשיות הגדולות - טלקום, ייצור, קמעונאות, בריאות ותחבורה – להעמיד במהירות תשתית בינה מלאכותית מתקדמת המתאימה לרמה הנדרשת בארגונים ומאובטחת. "ה-NICs החכמים והמתגים של מלאנוקס מספקים את הקישוריות האידאלית לכניסה ויציאה (I/O) של נתונים אשר מתקבלים מיחידות הקצה וזורמים למחשבי העל בדאטה סנטר", אמר מיכאל קגן, הטכנולוג הראשי של מלאנוקס, " השילוב של ביצועים גבוהים, זמן תגובה נמוך וקישוריות רשתית מואצת, מספק רמה חדשה של תשתיות מחשוב, שהן קריטיות לגישה יעילה ולהספקת הנתונים הדרושים כדי לתדלק את הדור הבא של פתרונות AI מתקדמים בפלטפורמות קצה כגון NVIDIA EGX".