יו"ר ועד עובדי הרכבת: "ההנהלה עושה עלינו עליהום"

בדיון בבקשה לצו המניעה נגד העיצומים, הגיבה גילה אדרעי לפניית ההנהלת הרכבת להסתדרות כדי להעניש את ראשי הוועד: "מה יותר צהוב ופיקנטי מאשר להפיל את זה עלינו?"

זמן צפייה: 02:39

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, האשימה את הנהלת הרכבת במשבר שנוצר בין שני הצדדים ובביטול הרכבות ביום שישי. "לא נתנו הוראה", אמרה בדיון בבית הדין האזורי בתל אביב בבקשה לצו המניעה נגד עיצומי הוועד. "ביקשנו ועדת חקירה, גם מהשר. העובדים אמרו שלא קיבלו הוראה מהוועד. חבל מאוד, כי אני עמדתי בהבטחה שלי לשר לא לפגוע בנוסעים. זה יום עצוב, גם לעבודה המאורגנת, גם לוועדים שרוצים להגן על העובדים ומוצאים את עצמם במצבים לא נעימים".

"היום היו הרמות כוסית לכבוד החג, וחשבנו להיות אנשי בשורה לעובדים", המשיכה. "אנחנו מבינים שהנהלת הרכבת עושה עלינו עליהום, ושהיא כנראה לא כל כך מוכשרת – את זה אמר דוח מבקר המדינה".

"מה יותר צהוב ופיקנטי מלהפיל את זה על ועד עובדים הפועל באחריות ועושה הכול כפי שיחסי העבודה מאפשרים לנו. חבל שקמנו ביום שישי לסיוט שאנחנו לא אחראים עליו", אדרעי הוסיפה בדמעות: "מצער שהמשפחה שלי צריכה לעבור את מה שעוברת, איימו עלי ועל בנותיי".

עוד בחדשות 13:

השר כץ יקדם חקיקה נגד שביתה ברכבת; הבוקר: שיבושים בקו אשקלון

יו"ר ועד עובדי הרכבת: "לא הנחנו את העובדים להיעדר מעבודתם"

יו''ר ועד עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי
יו''ר ועד עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום שישי נרשמו שיבושים בתנועת הרכבות כאשר שמונה פקדים, מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי, הודיעו שלא יוכלו לעבוד בשל מחלה. בהנהלת הרכבת הודיעו כי בשל העובדה שמדובר במחצית הפקדים בחברה, תנועת הרכבות תיעצר לחלוטין.

בהנהלת הרכבת הגדירו את הודעת הפקדים התנהלות פראית חסרת תקדים. "אנו דורשים כי ההסתדרות תפעיל אמצעים ענישתיים משמעותיים נגד ראשי הוועד", נכתב במכתב להסתדרות. "אשר נוקטים חדשות לבקרים צעדים ארגוניים פראיים ובלתי חוקיים ופוגעים בציבור הנוסעים בישראל, והכל תחת כסות ובתמיכת ההסתדרות".

היום, ועד עובדי הרכבת הגיב למכתב ההנהלה ואמר כי מדובר באיבוד עשתונות מוחלט. "ועד העובדים לא הנחה אף עובד שלא להגיע לעבודה ובוודאי שלא פעל לפגיעה בתנועת הרכבות", נטען. "הנהלת הרכבת לא מצליחה לנהל את הרכבת אז היא מטילה את הרפש על יו"ר הוועד ועל העובדים". עוד הוסיף הוועד כי נשקלת בימים אלו הגשת תביעת דיבה נגד "פרסומי השקר" של ההנהלה.

ישראל כץ בכנס פוליטי בביתו ביישוב כפר אחים
ישראל כץ בכנס פוליטי בביתו ביישוב כפר אחים | צילום: חדשות 10

שר התחבורה ישראל כץ הודיע הבוקר כי בכוונתו להעלות בישיבת הממשלה היום את בקשתו לכלול חקיקת חוק שיאסור על שביתות בשירותים חיוניים לציבור בהסכמים הקואליציוניים. "הרכבת אינה רכוש פרטי של גילה אדרעי וניסנקורן לקידום אינטרסים אישיים ופוליטיים", כתב כץ.

"השביתות הפראיות והעיצומים שנוקט ועד עובדי הרכבת, תוך פגיעה בנוסעים ובחיילי צה״ל, ומניעת פיתוח והיערכות הרכבת להרחבת פעילותה, וחמור מכך, הגיבוי המתמשך שההסתדרות נותנת להתנהגות פסולה זאת, מחייבים את חקיקת חוק 'בוררות חובה', שימנע שביתות בשרותים החיוניים" אמר השר כ"ץ.

במקביל, הנחה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להקים ועדה מיוחדת שתבדוק את האירועים האחרונים ברכבת ישראל. בר-דוד לשופט בדימוס אמנון סטרשנוב בבקשה שיעמוד בראש הוועדה, וזה קיבל את בקשתו. הוועדה צפויה להתכנס עוד השבוע ולהגיש את מסקנותיה והמלצותיה לבר-דוד לאחר חג הפסח.