הצעת המדינה למשפחות ההרוגים באסון במירון: 100 אלף שקל וקצבה

כחודש אחרי ש-45 מתפללים נמחצו למוות בקבר רשב"י, הביטוח הלאומי מציע להעניק את הסכום על כל הרוג, ו-30% יותר למשפחה שאיבדה שני ילדים. בנוסף, תציע המדינה פיצוי לשארים בסך 1,800 לחודש

זמן צפייה: 01:35

האסון במירון: כחודש לאחר הטרגדיה שגבתה את חייהם של 45 מתפללים בקבר רשב"י במירון, הביטוח הלאומי הציג היום (שלישי) את תוכנית הפיצויים למען הנפגעים. לפי התוכנית, משפחה שאיבדה את אחד מבניה תקבל 100 אלף שקלים באופן חד פעמי, ואילו משפחה שאיבדה שניים מילדיה תקבל על כל אחד מהם 130 אלף שקלים.

בנוסף לפיצוי החד פעמי, תינתן למשפחות גם קצבה חודשית לשארים בסך כ-1,800 שקלים בחודש - סכום זהה לזה שיקבל מי שנפצע באסון, וקיבל על כך נכות קבועה של יותר מ-10%. הקצבה לפצועים תינתן למשך 25 שנים. בשלב זה, עדיין לא ברור אם תידרש חקיקה שתהפוך את המתווה לחוק, או שמספיק יהיה שמשרד האוצר יגיע להסכמות עם הביטוח הלאומי.

לכתבות נוספות בנושא >>

כשבוע וחצי לאחר האסון במירון: מהנדסי האירוע עוכבו לחקירה

המפכ"ל על האסון במירון: "לא מרגיש אשם, עשיתי כל מה שיכולתי"

היועמ"ש קבע: המשטרה ומח"ש יחקרו את האסון במירון במשותף

האסון בהר מירון
האסון בהר מירון | צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

כזכור, אתמול אישרה הוועדה המסדרת אישרה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון. ההצעה של מפלגת "יש עתיד" עברה חרף ההתנגדות של חברי סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. ההצבעה לוותה בצעקות רמות מכיוונם של חברי כנסת שונים, כאשר חלקם אף הוצאו מהאולם בטענה שהפריעו לדיון. ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, למשל, הוצא פעמיים.

בתום ההצבעה, נציגי יהדות התורה - שכאמור הצביעו נגד הקמת ועדת חקירה, פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שדווקא כן תוקם אחת כזו. "הצבענו נגד הצעת יש עתיד כחלק מגוש הליכוד והמפלגות החרדיות - אבל זה היה בניגוד לצו המצפון וללב שותת הדם, נוכח האסון הנורא בו קיפחו את חייהם ארבעים וחמישה קורבנות", הסבירו במכתבם.

ח"כ יצחק פינדרוס וח"כ יעקב טסלר ביקשו מנתניהו שימנע "דיונים מיותרים בכנסת והפיכת הקמת הוועדה לכלי ניגוח פוליטי. הבא עוד היום החלטה על הקמת ועדה לפי חוק ועדות חקירה שתבחן את הטעון חקירה ותבדוק את הטעון תיקון, למען הסדרת המקום מבחינה הלכתית, הנדסית ובטיחותית, תוך התייחסות ורגישות לקדושת האתר ולחשיבותו".