לפיד על תקיפת הצעירה: "תמונות איומות, שתיקה מביכה של הממשלה"

תיעוד תקיפת הצעירה בי-ם אמש בידי חרדים בהפגנת הענק, שתועד בידי צוות חדשות 2, מעורר הדים. לפיד: "שתיקת הממשלה מבישה". דרעי: "תמונות קשות ומצערות"

אריה דרעי, יאיר לפיד
אריה דרעי, יאיר לפיד | צילום: Yonatan Sindel \ פלאש 90

פחות מיממה לאחר התיעוד של הצעירה שנקלעה להפגנת הענק בירושלים של העדה החרדית והפלג הליטאי-ירושלמי, במהלכו היא ספגה אלימות וקללות מצד המפגינים, במערכת הפוליטית זועמים על אוזלת היד שמפגינה הממשלה. "מדובר בתמונות איומות, שתיקתה המבישה של הממשלה לא יכולה להימשך", תקף יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.

"הקמפיין האלים נגד גיוס החרדים עולה בכל פעם מדרגה, ובכל פעם המדינה שותקת", כתב לפיד בפוסט בדף הפייסבוק שלו. "בפורים היו אלו בובות של חיילים שנתלו במאה שערים. שלשום הותקפו נשים ושוטרים. אתמול נתלו פשקווילים הקוראים להתפלל למותו של רס"ן יעקב ראשי, איש דתי, ראש מדור בני ישיבות בצה"ל".

[brightcove_iframe video_id='shikse_vtr2_n20170328_v1' autoplay='0' credit='"שיקסע": חרדים תקפו צעירה. תיעוד' desc='' kid='' duration='1929'']

''שתיקה מביכה''. לפיד
''שתיקה מביכה''. לפיד | צילום: חדשות 2

לפיד המשיך: "הטירוף העברייני הזה אינו חלק מהוויכוח הלגיטימי שמתנהל בין חרדים לחילונים. רוב מוחלט של החרדים מתנגד לו, ומזועזע ממנו. אלא שגם שתיקתה המבישה של הממשלה אינה יכולה להמשך. לא כשצה"ל, חייליו ומפקדיו מותקפים בכל יום באופן בוטה כל כך. לא כשמשווים בראש חוצות את מדינת ישראל לגרמניה הנאצית. על ראש הממשלה להורות לרשויות החוק לנהוג בתקיפות ובמהירות. לחקור, לעצור, להעמיד לדין".

גם יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, גינה את התיעוד הקשה. "המראות של חבורת צעירים תוקפת באלימות אישה הן קשות, עצובות ומצערות מאד. הנחמה היחידה שלי היא שבני התורה הספרדים לא השתתפו בהפגנה ונשמעו לדעת חכמי התורה".

גם ח"כ אליעזר מוזס מיהדות התורה התנער מהמראות האלימים שתועדו אתמול. "שורפי הפחים והמנפצים כל מה שדרכם והמתקיפים את הזולת, אלה פרחחים אלימים שעל החברה החרדית להוקיעם", אמר ח"כ מוזס. "בטוחני שגם מנהיגי הפלג רואים התנהגות זו עין בעין כמוני".

[brightcove_iframe video_id='sherki_hafgana_vtr2_n20170328_v1' autoplay='1' credit='ההפגנה אתמול בירושלים' desc='' kid='' duration='0'']

אתמול תועדה צעירה בירושלים סופגת אלימות וקללות מצד מאות המפגינים בירושלים. הם קראו לעברה קריאות גנאי ורק ברגע האחרון הבחינו שוטרי מג"ב שהגיעו למקום במתרחש וחילצו אותה לפני שנפגעה. האירוע תועד על-ידי צוות חדשות 2. קודם לכן, בתום העצרת, התפתחו עימותים בין המפגינים שחסמו את הכביש לבין כוחות המשטרה.

המפגינים הציבו במה ומחסומים בלב הרחוב והמשטרה החליטה להכיל את האירוע עד שלב מסוים. מדובר בשני פלגים חרדיים שחברו למפגן כוח: הפלג הירושלמי של הרב שמואל אוירבך, שמוביל את הקו המיליטנטי בסוגיית הגיוס, ומצד שני אנשי העדה החרדית בירושלים, שמחרימים את הבחירות, אנשי היישוב הישן.

תקיפת הצעירה
תקיפת הצעירה
מפגן כוח ענק
מפגן כוח ענק | צילום: חדשות 2

"אני מברך את כל מי שהגיע להלחם על הדת והיהדות", אמר הרב אוירבך בעצרת. "אוי לנו שכך עשה לנו בימינו. פריצי עמך טועים. צריכים להתעורר ולעמוד על נפשנו ולא להיגרר. אוי לנו שצריכים להסביר ולבאר את הצרה שקמו פריצי עמך לקרר, שהם ככל הגויים ממש. כבר הגיעו לתוך בתי המדרשות, מנסים לגייס". אוירבך המשיך: "אוי לנו שכך עלתה בימינו. אלו הם דברים שהם עיקרי הדת שעל זה מסרנו את נפשנו בכל דור ודור. מי שחי אסור להשלים עם המציאות הזו".

"אין לנו חלק ונחלה בשלטון הכופרים", קראו המפגינים. "ראש הממשלה הראשון שאסור להזכיר את שמו, יימח שמו, אמר שתוך כמה שנים לא יישאר שטריימל אחד במאה שערים. אלפי בחורי הישיבות הם הנקמה!".

ביום ראשון האחרון חסמו עשרות צעירים חרדים כבישים באזור רמת גן ובני ברק במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבה עריק. ההפגנות התמקדו בצומת ז'בוטינסקי פינת בן גוריון ברמת גן ורבי עקיבא בבני ברק. 4 מפירי סדר נעצרו לאחר שהשתוללו במקום והפרו את הסדר הציבורי.