התקרה קרסה על התינוקות: "זו הפקרות"

ורד מב"ש טיפלה בילדיה התאומים ולפתע תקרת חדר השינה קרסה: "לפני שהבנתי בכלל מה קורה, נברתי בין ההריסות והאבק לחלץ את הילדים שלי"

"התקרה קרסה בחדר השינה"

"התקרה קרסה על התאומים הקטנים שלי, חשבתי שאיבדתי אותם" - ורד, דיירת בבניין בשכונת נווה זאב שבבאר שבע, לא האמינה שזה יקרה לה. יומיים חלפו מאז המקרה בביתה והיא מתקשה לשכוח את המראות הקשים ואת קולות הבכי של ילדיה, תינוקות בני שלושה חודשים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

''התקרה קרסה בחדר השינה''
''התקרה קרסה בחדר השינה''

ביום שישי האחרון ורד הייתה עסוקה בטיפול בשני ילדיה הקטנים. כשהעבירה אותם מהעריסה למיטה שלה, היא שמעה רעש מוזר. אז, בשבריר שנייה, קרס עליה ועל ילדיה חלק מן התקרה שבחדר השינה.

"זה קרה כל כל מהר, זה הרגיש כמו ברעידת אדמה", משחזרת ורד בשיחה עם חדשות 2 Online. "חלקים שלמים של בטון נפלו מלמעלה על הילדים שלי. צרחתי ולפני שהבנתי בכלל מה קורה, נברתי בין ההריסות והאבק לחלץ את הילדים שלי, הם צרחו ובכו".

התקרה בדירה בבאר שבע
התקרה בדירה בבאר שבע

"ראיתי את נדב ועומר שלי מלאים באבק, פצועים בראש ובפנים", תיארה האם את הטראומה שעברה עליה. בלי לחשוב הרבה ואחרי שחילצה אותם מההריסות, מיהרה ורד לשכנים על מנת לקרוא לעזרה. "הם תפסו את עומר, ונדבי היה בידיים שלי. שמתי לב שעומר הפכה להיות אפתית ולא בכתה. התחלתי לחשוב שאיבדתי את הילדים שלי".

"עוד סנטימטר אחד והייתי מאבדת את ילדיי"

באותו הזמן הזעיקה ורד אמבולנס וגם עדכנה את בעלה שמיהר לחזור הביתה מהעבודה. בני הזוג מיהרו לבית החולים סורוקה, שם, למרבה המזל, אבחנו שהתינוקות סובלים רק ממכות יבשות.

"אני מודה לאלוהים שככה זה הסתיים, עוד סנטימטר אחד ימינה ויכול להיות שהייתי מאבדת את הילדים שלי", המשיכה ורד. "עברו יומיים ואני עדיין מתקשה לשכוח את הצווחות והתמונה הקשה של ההרס, זה הרגע הכי נורא בחייו של כל הורה".

חוות דעת מומחה בעניין הדירה
חוות דעת מומחה בעניין הדירה

בזמן שורד ובעלה היו בבית החולים עם הילדים, הגיע לדירה מומחה מטעם עיריית באר שבע שבחן אותה. הממצאים היו חד משמעיים: הדירה מסוכנת למגורים - זאת למרות שמדובר בבניין חדש יחסית בן כ-10 שנים.

"חיינו במלכודת"

ורד ובעלה נכנסו לדירה לפני כשנה וחצי, אז נאמר להם שבוצעו במקום רק תיקוני צבע קלים. בדיעבד התברר להם שגם כשהדיירים הקודמים שהו בדירה, חלק מן התקרה קרס: "זה נורא, חיינו בעצם במלכודת מוות. איך אפשר לשכן בדירה מסוכנת זוג הורים ל 3 ילדים קטנים? זו הפקרות".

עקב הקביעה המדאיגה לפיה הדירה מסוכנת למגורים, ורד ומשפחתה משתכנים כעת בבית אמה באשקלון כשכל חפציהם נותרו בדירה. "אנחנו צריכים לנסוע עכשיו שעה ויותר בכל יום לקחת את הבת הגדולה שלנו לגן וללכת לעבודה, קשה לנו".

ובכך לא נגמרת הסאגה: לבד מן הטראומה שחוו בני המשפחה והמצב בו הם שרויים כעת - בין הדירה הזמנית באשקלון לזו בבאר שבע עם שלושה ילדים קטנים - התברר לזוג שהקבלן המבצע של דירתם היא חברה שפשטה את הרגל לפני כעשור - כך שאין להם למי לפנות.