משפחת המאבטח מירדן עזבה את ביתה

לאחר שהותרו לפרסום פרטיו של זיו מויאל, המאבטח שירה למוות בשני אזרחים ירדניים, החליטה משפחתו לעבור להתגורר במקום חלופי בשל ההד התקשורתי

פרטיו של זיו מויאל נחשפו

שעות ספורות לאחר שנחשפה זהותו של המאבטח שירה למוות בשני אזרחים ירדניים בדירתו סמוך לשגרירות בעמאן, עזבה היום (שני) משפחתו של המאבטח את ביתם במושב הסמוך לקריית מלאכי, זאת בשל הרעש התקשורתי. לדברי השכנים, ביקשה משפחתו של זיו מויאל למסור מסר לציבור, לפיו הם "מבקשים לשמור על פרופיל נמוך ולהימנע מהעיסוק התקשורתי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

פרטיו של זיו מויאל נחשפו
פרטיו של זיו מויאל נחשפו

עוד הוסיפו השכנים כי בני המשפחה אמרו כי הם עוזבים לתקופה מסוימת, עד שסיקור הפרשה יירגע. "מדובר במשפחה שקטה ונחמדה, שברגע שזה קרה הבינו שהם צריכים לשמור על הפרטיות ולהתרחק מההמולה", אמרו השכנים. "עצוב שבזמן שבירדן מהללים רוצחים, המשפחה כאן צריך לפחד ולהוריד פרופיל".

הצעיר שנורה למוות
הצעיר שנורה למוות

הבוקר הותר לפרסום כי זיו מויאל, בן 28, הוא המאבטח הישראלי שירה למוות בצעיר ירדני שניסה לדקור אותו באמצעות מברג ובבעל הבית שנכח בדירתו בעמאן. פרטיו הותרו לפרסום על ידי הצנזורה בעקבות חשיפת צילום תעודת הזהות הדיפלומטית שלו על ידי העיתון "אל-ע'ד" הירדני.

ראש הממשלה בפגישה עם השגרירה והמאבטח
ראש הממשלה בפגישה עם השגרירה והמאבטח | צילום: חיים צח, לע''מ

ברשתות החברתיות פורסמה תעודת הדיפלומט שהחזיק מויאל בעת שהותו בירדן. מהתעודה שהונפקה על ידי משרד החוץ הירדני עולה כי מויאל הוגדר כ"נספח" וכי תוקף התעודה היה עתיד לפוג באמצע החודש הבא. ביום שישי האחרון פורסם כי בנוסף לתשאול אותו עבר מויאל עם חזרתו לארץ, משרד החוץ פתח בהליך בדיקה רשמי של התקרית. "בהתאם להליכים המשפטיים המקובלים במקרים כאלה", נמסר בהודעת המשרד.

עוד מסר משרד החוץ כי פרקליט המדינה, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, הנחה את כל הגורמים להעביר לידיו את החומרים המצויים בידם הנוגעים לאירוע. "במסגרת היחסים בין ישראל לירדן, ישראל תעדכן את ירדן לגבי ההתפתחויות והממצאים של ההליך", נמסר.