"תפתחו, זה אני": רובוט השליחויות החדש שמגיע עד לדלת הלקוח

חברת "פורד" הציגה לאחרונה גרסה ראשונית של רובוט שמתקפל, הולך ומתחמק ממכשולים - ממש כמו בן אנוש; וגם: להקת הבלט שמשנה את סגנון הריקוד - ומעבירה אותו לרחובות • "טכנומן"

זמן צפייה: 04:54

חברת "פורד" הציגה לאחרונה גרסה ראשונית של רובוט שליחויות שמגיע עד לדלת הלקוח ממש. אחת הבעיות שעדיין נותרו לא פתורות בעולם הקניות מהבית היא איך חבילות יגיעו מרכבו של השליח ועד מפתן הדלת. בסרטון ששיחררה החברה נראה הרובוט יוצא מתוך רכב, מתקפל - והולך ממש כמו בן אנוש. הוא אף מניח את החבילה סמוך לדלת, תוך שהוא מתחמק ממכשולים.

בנוסף, תופעה ויראלית שכובשת לאחרונה את הרשת היא להקת הבלט של הונג קונג, שמגדירה מחדש את סגנון הריקוד. הלהקה צברה פופולאריות רבה כיוון שסרטוניה לא מציגים בלט ממושטר וסגור באולם כפי שאנו מכירים, אלא בלט שמצולם ברחובות, עם הפקות צבעוניות וגרנדיוזיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אם לחמישה נורתה למוות ברמלה - ככל הנראה בשוגג

הישראלים שהתייאשו מיוקר המחייה - ועברו לגור בפורטוגל

אלעד בן השלוש נהרג בשריפה בצפת: "האם התחננה שנציל אותו"

רובוט שליחויות
רובוט שליחויות | צילום: החדשות 13

תופעת רשת מעניינת נוספת היא הסרט "מיסטר לינק", שיצא לאקרנים בחודש שעבר והפך להיט בין-לאומי גדול. הוא נוצר הרבה בעזרת חברת הדפסות תלת ממד מרחובות – "סטרטסיס" – שלמעשה הדפיסה את כל הדמויות בסרט במדפסות שלה. "הם הדפיסו מעל מיליון ראשים עם המדפסת שלנו, כל ראש הם החליפו וצילמו מחדש", סיפר ליאור אלגלי מ"סטרטסיס".

לא במקרה הסרט צולם במשך חמש שנים. מאחוריו עומדת הפקה מושקעת ביותר, שתחילה יצרה את הדמויות, לאחר מכן הדפיסה אותן בתלת ממד - ואז הזיזה אותן פריים אחרי פריים, בשיטת ה"סטופ מושן", שבה האובייקטים מצולמים באופן אמיתי, תנועה אחר תנועה. במאי הסרט כריס באטלר סיפר על התהליך המסובך: "הדמות המורכבת ביותר בסרט היא קרוב לוודאי 'מיסטר לינק' עצמו. אין ספק שהוא הבובה המוסבכת ביותר שאיתה התמודדנו אי פעם".

הסרט מיסטר לינק
הסרט מיסטר לינק | צילום: החדשות 13