האם שהצליחה לשחזר מידע מאייפון הרוס – והביכה את "אפל"

ג'סה ג'ונס למדה כיצד להציל נתונים ממכשירים מקולקלים - למורת רוחה של ענקית מוצרי האלקטרוניקה. וגם: הנסיך הארי נגד פורטנייט ואפליקציה ללימוד ולריאנית • "טכנומן"

זמן צפייה: 04:39

אחרי שילדיה השליכו את מכשיר האייפון שלה לאסלה, ג'סה ג'ונס, דוקטור לביולוגיה מניו יורק, לימדה את עצמה באמצעות האינטרנט לתקן מכשירים מקולקלים, ולשחזר את המידע שעליהם. "התשובה השכיחה ביותר היא שאין שום דרך לשחזור התמונות אם האייפון אינו נדלק", הסבירה ג'ונס. "זה מצער ביותר מכיוון שזה לחלוטין לא נכון". כעת, היא מציעה את שירותיה בשחזור זיכרונות, תמורת 300 דולרים בלבד.

יש מי שלא אוהב את ההצלחה של הדוקטור מאפסטייט ניו יורק. חברת אפל מוחקת את הפוסטים שלה בפורומים של החברה, ומתעקשת לבשר לציבור שוב ושוב שאין דרך להציל את המידע כאשר הטלפון נהרס. "הם לא רוצים שאנשים ינסו לתקן את מכשירי הטלפון שלהם ולשחזר את הנתונים. לא אכפת להם", אמרה ג'ונס .

ג'סה ג'ונס, לימדה את עצמה לתקן מכשירי אייפון מקולקלים
ג'סה ג'ונס, לימדה את עצמה לתקן מכשירי אייפון מקולקלים | צילום: החדשות 13

אפל מתחמקת מתשובות לטענות הקשות, אבל ג'ונס לא מתכוונת לוותר, גם אם עומדת מולה אחת החברות המסחריות הכי גדולות בעולם. "הייתי רוצה שמישהו פשוט יסטור להם ויאמר – אתם לא הבוס שלי".

הנסיך הארי נגד פורטנייט והאפליקציה שמלמדת את השפה הוולריאנית

הנסיך הבריטי יצא למלחמת חורמה בפורטנייט, והצהיר במפגש עם עיתונאים שיש לאסור על המשחק הממכר. "מה התועלת בלהחזיק אותו בבית", טען הנסיך. "המציאו אותו כדי למכר, התמכרות שנועדה להשאיר אותך מול המחשב כמה שיותר זמן. זה חוסר אחריות".

משחקי הכס
משחקי הכס | צילום: יחצ

"משחקי הכס" תחזור בשבוע הבא לעונה שמינית ואחרונה. לכבוד המאורע החגיגי, אפליקציית לימוד השפות דולינגו החליטה להציע שיעורים ללימוד השפה הוולריאנית – השפה שבה מדברים כוכבי הסדרה.