"שירביץ לילדים ויקבל הסעה נפרדת"

ליאון בן ה-8 הוגדר על ידי מומחים כמסוכן לעצמו ולסביבתו. משרד החינוך ועיריית ב"ש מתקוטטים ביניהם, על גבו: מי יישא בעלויות ההסעה שהילד זקוק וזכאי לה

מחלוקת בין משרד החינוך לעיריית באר שבע על גבו של ילד בן 8 עם פיגור: מומחים קבעו כי ליאון, ילד בן 8 הסובל מפיגור, מסוכן לעצמו ולסביבה וכי הוא צריך הסעה פרטית מיוחדת לבית הספר. למרות זאת הוא נותר השנה לבד בביתו ולא פתח את שנת הלימודים, מפני שלא הוחלט מי יממן את ההסעות לילד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

שלושה ילדים הוכו על ידי ליאון בשנה שעברה, אך הוריו נאבקים בביורוקרטיה ובאטימות כבר מעל לחודש על מנת לקבל את מה שמגיע לבנם - הסעה נפרדת ברכב בנפרד, על מנת שלא יסכן את שאר הילדים ואת הסייעת.

אימו של ליאון פנתה למשרד החינוך בבקשה לעזרה: "ליאון לא התחיל את שנת הלימודים. מישהו יכול לתת פתרון מה עושים? הוא לא יכול לנסוע עם עוד ילדים". נציגת משרד החינוך הגיבה: "שירביץ להם ויכסח אותם, ואחר כך יתנו לך הסעה נפרדת".

עלות ההסעה היא 100 אלף שקלים בשנה. ועדה של משרד החינוך אמורה לקבוע אם עיריית באר שבע אמורה להשתתף במימון ההסעה. בהקלטה שהגיעה לידי חדשות 2 נשמעת סגנית ראש העיר חפצי זוהר מודה כי העירייה התרשלה: "הטפסים הוגשו ביולי לוועדה המחוזית ולא ניתן היה להגישם לוועדה הארצית בגלל עיכוב עם המכרז של ההיסעים". משרד החינוך והעירייה ממשיכים בכיפופי הידיים: הוועדה אומנם התכנסה לפני שבוע אבל באופן תמוה איש לא מוכן לעדכן את ההורים ולמסור את ההחלטה - וליאון נשאר בבית.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אין כל הצדקה שהתלמיד לא יגיע ללימודים, שכן עם תחילת השנה הוקצו עבורו הסעה ייחודית וכן מלווה צמודה, שתשגיח עליו בזמן הנסיעה - וזאת בהתאם לחוות דעת מקצועית. יחד עם זאת, בימים האחרונים הועברה בקשה לאשר הסעה פרטית לוועדת חריגים, ותשובה תתקבל עד סוף השבוע. אשר לאמירות שהושמעו בהקלטה: המשרד רואה בהן בחומרה, ומקיים בדיקה בנושא".

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "ניתן מענה למשפחה הכולל הסעה ברכב עם מספר מועט של ילדים וכן סייעת אישית מלווה. עיריית באר שבע ממשיכה ללוות את המשפחה ובמקביל ממתינה להחלטה המקצועית של משרד החינוך ותפעל בהתאם להחלטתו".