שר האוצר משה כחלון: "אם היו בחירות, לא היינו כאן"‎

בכנס בהשתתפות נתניהו התייחס כחלון למשבר התאגיד: "שילמתי מחיר כדי לא לצאת לבחירות, אתה יודע איך אתה נכנס לא איך אתה יוצא". ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה במגזר הציבורי

משה כחלון, כנסת
משה כחלון, כנסת | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שני) למשבר התאגיד שנפתר במהלך טקס לשיווק דירות בבית שמש. "שילמתי מחיר כדי לא לצאת לבחירות", אמר כחלון בטקס בו נכח גם ראש הממשלה נתניהו. "לבחירות אתה יודע איך אתה נכנס אבל לא איך אתה יוצא. אף אחד. ‏האחריות שגילינו פה היתה מתבקשת ומחויבת וגם שילמתי עליה מחיר פוליטי. לצערי הרב, לא כולם חושבים ככה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"עברנו משבר בשבועות האחרונים", הוסיף כחלון. "אם היינו הולכים לבחירות אף אחד לא היה כאן היום. הזוגות הצעירים היו הולכים לקרוא תהילים. גם הנכים היו צריכים לחכות שנה נוספת להעלאת הקצבאות".

הפגנת עובדי התאגיד
הפגנת עובדי התאגיד | צילום: פלאש 90, תומר ניוברג

בתוך כך, על רקע הפגיעה בעובדי רשות השידור והתאגיד והפשרה בין כחלון ונתניהו לפיה חטיבת החדשות בתאגיד השידור תיסגר, הכריז יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על סכסוך עבודה כולל במגזר הציבורי. בין מקומות העבודה שעליהם חל הסכסוך, נמנים כלל המעסיקים במגזר הציבורי ובכלל זה גם בחברות הממשלתיות.

ההסתדרות נגד הפשרה. נתניהו וכחלון
ההסתדרות נגד הפשרה. נתניהו וכחלון | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

במרכז הסכסוך ניצבת הפשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון שהושגה בשבוע שעבר, לפיה יוקם גוף נוסף מלבד תאגיד השידור שיחליף את חטיבת החדשות. בנוסף מוחים בהסתדרות על האפשרות לפיטורי עובדים בעקבות המהלך.

"ההסתדרות מוחה במסגרת סכסוך העבודה על התעללות בציבור עובדי רשות השידור והתאגיד, תוך שיסוי קבוצות עובדים אלו באלו", נכתב בהכרזה על הסכסוך. "ההסתדרות דורשת להגן על תעסוקת העובדים, גם ובפרט, נוכח ריבוי הרפורמות והותרת ציבור העובדים בחוסר וודאות תמידי".