"למה לא שרה": אפרים שמיר עורר סערה לאחר מותה של נחמה ריבלין

הזמר כתב את הדברים בפוסט בפייסבוק וגרר גל תגובות וגינויים. מפלגת הליכוד: "דבריו המקוממים ראויים לכל גינוי". שרת התרבות מירי רגב: "חציית קו אדום, הסתה נגד רעיית ראש הממשלה"

זמן צפייה: 01:10

(בווידאו: סיפור חייה של נחמה ריבלין)

הזמר אפרים שמיר כתב בפוסט בפייסבוק לאחר מותה של רעיית הנשיא נחמה ריבלין: "למה לא שרה" - ועורר סערה. במפלגת הליכוד גינו את הדברים: "תנועת הליכוד מביעה זעזוע עמוק מאמירתו של אפרים שמיר. דבריו המקוממים ראויים לכל גינוי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דגלים בחצי התורן ונר לזכר נחמה: אבל בבית הנשיא

חמאס: "יש לנו עוד הרבה 'הפתעות' לישראל – לא רק בתחום הרקטי"

"חנק אותה בידיו עד שמתה": אחי הצעירה מלוד יואשם ברציחתה

[facebook_embed post_url='https://www.facebook.com/fshamir9/posts/10220246435897322']

עשרות גולשים הגיבו לפוסט של שמיר, חלקם הצטרפו לרוח הדברים וחלקם גינו אותם בחריפות. גולש אחד כתב: "שרה מתה כבר מזמן, מלאך המוות מפחד לבוא לקחת אותה". גולשת אחרת הגיבה: "חשבתי שלי יש הומור שחור". גולשים רבים אחרים הביעו זעם על הדברים: "איך אדם כל כך מוכשר יכול לכתוב דברים כל כך מזעזעים". גולש אחר כתב: "מצער אותי שזמר מוכשר כמוך מתבטא ככה, חבל".

הזמר הוסיף שמן למדורה כשכתב בפוסט נוסף, בתגובה לסערה: "כאשר יגיע היום בו יחליטו על פי חוק לסקול אותי, אני רוצה שזה יהיה בככר רבין". עוד הוסיף וכתב: "לכל הצבועים - אל תדברו איתי על מוסר לאחר שבחרתם בראש ממשלה קרימינל ושקרן, שרים גנבים, רבנים עברייני מין ופדופילים. יותר טוב תסתמו". לבסוף כתב - "מוות לרבין, זוכרים?".

מלבד הודעה רשמית מהליכוד גם השרים במפלגה תקפו את דברי שמיר. השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל כתבה בחשבון הטוויטר: "אפרים שמיר שובר שיאים של שפל, ומנסה לפלס את דרכו לתודעה הציבורית, תוך ניצול זכרה של נחמה והפצת דברי שנאה והסתה נגד הגברת נתניהו. אמן אגדי לשעבר שהפך לגזען מסית בהווה. מביך ומביש".

אפרים שמיר
אפרים שמיר | צילום: חדשות 13

שרת התרבות והספורט מירי רגב אף החריפה את הטון: "דבריו של אפרים שמיר מבחילים". לדבריה, "אמנם מדובר באדם שכבר התבטא בעבר בהתבטאויות שערורייתיות, אבל הפעם זו כבר ממש חציית קו אדום, שמסיתה נגד רעיית ראש הממשלה. אני בטוחה שלו אמירה כזו הייתה נאמרת כלפי מישהי מהשמאל, כבר מזמן הייתה נפתחת חקירה פלילית".

גם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה לאמירתו של הזמר: "מזעזע בעיני שברגע של אבל לאומי על פטירתה של רעיית הנשיא ריבלין, בוחר אפרים שמיר להפיץ שנאה והסתה כלפי רעיית ראש הממשלה במילים חמורות שטופות שנאה. כל שוחרי האחדות והשלום צריכים להוקיע אמירות מן הסוג הזה, שהם הסתה ושנאת חינם"

"אפרים שמיר הגיע לשפל המדרג", כתב שר התחבורה ישראל כץ. "במקום להביע תנחומים על מותה המצער של רעיית הנשיא נחמה ריבלין, הוא שואל מדוע לא שרה נתניהו. מתוך שנאה ועויינות פוליטית הוא איבד כל צלם אנוש. שמיר מבזה את כבודה של הנפטרת ונוהג בגסות בוטה כלפי אשת רה"מ. צריך להוקיע ולהדיר אותו מכל מקום".