שירות בתי הסוהר נערכים לשביתת האסירים

כחלק מההערכות לשביתת האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל, ביקר השר לביטחון פנים גלעד ארדן ביחידת העילית של השב"ס- "מצדה". השר צפה בתרגילים של היחידה

מצדה, שב"ס, גלעד ארדן. "התרשמתי שמצדה מוכנה", ארדן. השר ארדן, היום
מצדה, שב"ס, גלעד ארדן. "התרשמתי שמצדה מוכנה", ארדן. השר ארדן, היום | צילום: המשרד לבט"פ

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ביקר היום (חמישי) ביחידת "מצדה" של שירות בתי הסוהר, זאת כחלק מההערכות לשביתת האסירים הביטחוניים. "שביתת הרעב של המחבלים הינה ניסיון להפעיל לחץ על מדינת ישראל", אמר ארדן במהלך הביקור.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים החלו כ-1300 אסירים והיום מספר השובתים עומד על כ-850. השר ערך את הביקור לצידה של נציבת בתי הסוהר רב גונדר עפרה קלינגר.

על רקע שביתת הרעב וצעדי המחאה של האסירים הביטחוניים, יחידת מצדה מוצבת בכוננות גבוהה ובסמוך לבתי הסוהר הביטחוניים. היחידה מבצעת פעילויות שונות אל מול האגפים הביטחוניים וערוכה למתן מענה במקרה של אירועי קיצון.

מתמחים בתרחישי קיצון, מצדה
מתמחים בתרחישי קיצון, מצדה | צילום: המשרד לבט''פ

"מצדה" היא יחידת השתלטות מטכ"לית, שמתמחה בתרחישי קיצון שעלולים להתפתח בתוך בתי סוהר ובאגפים. היחידה משמשת כיחידת השתלטות ועוסקת גם בחילוץ בני ערובה, החזרת אסירים בבריחה ותגבור הסוהרים במצבי חירום שונים.

השר צפה בתרגילי השתלטות, בחן והתרשם מהיכולות המיוחדות של היחידה להתמודד עם מצבי חירום בבתי הסוהר ובאגפים הביטחוניים. בסיום הסיור נפגש השר עם לוחמי היחידה לשיחה.

השר ארדן: "מצדה היא אחת היחידות המבצעיות הטובות בישראל. שביתת הרעב של המחבלים הינה ניסיון להפעיל לחץ על מדינת ישראל, ועלינו לוודא שכל האמצעים להתמודד עם השביתה והתרחישים השונים יהיו במוכנות מלאה והתרשמתי שמצדה ערוכה ומוכנה לאתגר".