השר ארדן האשים בדיון מיוחד אצל רה"מ: "האוצר מעכב טיפול בגברים מכים"

ראש הממשלה כינס דיון מיוחד בנושא גל האלימות נגד נשים, ובמהלכו הפנה השר לביטחון פנים ארדן אצבע מאשימה כלפי משרד האוצר

ארדן. אצבע מאשימה לאוצר
ארדן. אצבע מאשימה לאוצר | צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

מדוע לא מטפלים בגברים מכים? ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) פגישה בנושא גל האלימות נגד נשים, בה נכחו גם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והשר לביטחון פנים גלעד ארדן לצדם של סגן שר האוצר יצחק כהן ומנכ"לי משרדי המשפטים והרווחה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אלשיך וארדן סקרו בפני ראש הממשלה את הפעילות המבוצעת למיגור האלימות נגד נשים. השר ארדן מחה על עיכוב יישום האזיק האלקטרוני לגברים מכים. לדבריו, למרות שהושגו הסכמות בין כל הגורמים הרלוונטיים, משרד האוצר לא מאשר את תקצוב המהלך, שעלותו מוערכת בכ-30 מיליון שקלים.

מפכ"ל המשטרה הציג נתונים לפיהם שתי החנות בהן היקף התלונות הוא הגבוה ביותר בנושא זה הן בת-ים וזבולון. עוד סיפר כי כ-50% מאירועי האלימות במשפחה המטופלים במשטרה מרחשים במגזר הערבי.

נתניהו. דיון נוסף בינואר
נתניהו. דיון נוסף בינואר | צילום: פלאש 90 / יונתן סינדל

עוד נדונו האפשרויות להגדיל את סמכויות השוטרים ולבצע תיקוני חקיקה נדרשים. צעדים נוספים שנדונו הינם טיוב שיתוף הפעולה וזרימת המידע בין גורמי המקצוע, הקמת מחלק משפחה ב-15 תחנות גדולות ובינוניות כן ביצוע יתקון לחוק זכויות הולה, שכיום מונע דיווח מלא על אלימות במשפחה. אש הממשלה הנחה לקיים דיון ממשלה ייעודי בנושא בתחילת ינואר 2017 בו תוצג ההתקדמות בתחום.