הלילה: מטח כבד לעבר המרכז והשפלה; ביתו של יחיא סינוואר הופצץ

כמה דקות אחרי פקיעת האולטימטום של חמאס, כ-50 רקטות שוגרו מהרצועה לשטח ישראל • דו"צ: "רוצה לראות מה היו האמריקנים אומרים אם היו יורים אפילו רקטה אחת לוושינגטון"

זמן צפייה: 02:49

מבצע שומר החומות: כ-50 רקטות נורו הלילה (ראשון) מרצועת עזה לשטח ישראל. אזעקות נשמעו, בין היתר, בתל אביב, פתח תקווה, ראשון לציון וביישובי העוטף - שם חודש הירי גם הבוקר. את רוב הרקטות ששוגרו לעבר המרכז יירטה כיפת ברזל. רסיסים נפלו בכמה מוקדים. לא דווח על נפגעים, למעט עשרה בני אדם שנחבלו בעת שרצו למרחב המוגן.

בתגובה לירי, צה"ל תקף עשרות יעדים, בהם ביתו של מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר שבחאן יונס, וגם של אחיו מוחמד - שגם הוא בכיר בארגון. בשיחה עם כתבים, סיפר דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן כי בשל ההפצצות, פעילי הארגון חוששים מלהיכנס ל"מטרו", שהופצץ שוב גם הלילה, ולפעול דרך המנהרות התת-קרקעיות.

בדבריו, הגיב זילברמן לביקורת על תקיפת הבניין שממנו פעלו המשרדים של AP, והסביר: "היו שם נכסים של חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי. אני רוצה לראות מה האמריקנים היו אומרים אם היו יורים אפילו רקטה אחת על וושינגטון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: המבצע יימשך ככל שיידרש – עד להשגת המטרות

שרים בקבינט קוראים לסיום המבצע: "בנק המטרות מיצה את עצמו"

עשרות רקטות נורו לגוש דן: בן 51 נהרג מפגיעה ישירה ברמת גן

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105160722' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפת ה"מטרו" של חמאס' poster='' kid='1_0vy12esj' duration='0']

משרד הבריאות בעזה עדכן כי מניין ההרוגים מתחילת המבצע עלה ל-174 בני אדם, בהם 47 ילדים ו-29 נשים. בתוך כך, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר הלילה כי הוא "מוטרד עמוקות מההרס ברצועה וממספר ההרוגים מירי הרקטות". הערב, מועצת הביטחון של האו"ם תקיים דיון על המצב.

הירי לעבר המרכז והשפלה החל קצת אחרי חצות, עם פקיעת האולטימטום של חמאס - שאיימו לשגר טילים סביב השעה הזו. "הירי - תגובה על ההפצצה הפושעת של בניין אל-ג'לאא' והריגת אזרחים", אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס, רגע אחרי שנשמעו האזעקות. "אם תפסיקו את האש - נפסיק. אם תוסיפו - נוסיף".