הירי התחדש הבוקר: אזעקות נשמעו בעוטף; צה"ל תקף ברצועה בלילה

בהמשך לירי אמש ובמהלך הלילה, גם בשעות הבוקר נורו 3 רקטות לעבר ישראל - אחת מהן יורטה ע"י כיפת ברזל. נכון לעכשיו - הלימודים מתקיימים כרגיל. בשל ההסלמה: ישראל החליטה לסגור את מעבר ארז

זמן צפייה: 01:59

מתיחות בדרום: 3 רקטות שוגרו הבוקר (שני) מרצועת עזה לשטח ישראל - אחת מהן יורטה. אזעקות נשמעו בשדרות ובשער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק. בשעות הלילה, צה"ל תקף בעזה בתגובה לירי הרקטות ולהפרחת בלוני התבערה כפי שנרשמו אמש. בשלב זה, הלימודים בדרום מתקיימים כרגיל.

כאמור, אמש בשעות הערב שוגרו שתי רקטות לעבר שטח ישראל. אחת יורטה על ידי כיפת ברזל ואילו השנייה התפוצצה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק. זמן קצר לאחר מכן, שוב שוגרו שני רקטות - אולם אלה כשלו ונפלו בשטח הרצועה.

בעזה מעריכים כעת כי אם העימותים בהר הבית יימשכו - חמאס יאפשר ירי רקטי במהלך היום. הסלמה כזו, כך נראה, תשרת את האינטרסים של ארגון הטרור, שנאבק בדעת הקהל הפלסטיני. עם זאת, בחמאס מבינים שתגובה ישראלית תגיע - אך מוכנים לספוג אותה. 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כוננות לקראת אירועי יום י-ם: חשש מעימותים בין יהודים לערבים

הולנד: משפחתו של ערן זהבי נשדדה באלימות – השחקן עזב את הסגל

ח"כים חרדים לרה"מ: תן את הבכורה ברוטציה לח"כ שיאחד את הימין

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דוחח כי צה"ל הפציץ עמדות של ההתנגדות הפלסטינית, מערבית לבית לאהיא ובאזור בית חאנון, וכן הפגיז עמדה באזור רפיח שבדרום הרצועה. לא דווח על נפגעים.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן הודיע הבוקר כי בשל ההסלמה בדרום, מעבר ארז ייסגר באופן מיידי ועד להודעה חדשה, למעט תנועות במקרים הומניטריים וחריגים. החלטתו של עליאן באה בהמשך להחלטה על סגירת מרחב הדיג, כפי שהודיע עליה אתמול.

Trails Of Smoke Can Be Seen As Rockets Are Fired From Gaza Towards Israel, In Gaza
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

אמש, זמן קצר לאחר הירי הראשון, בעזה החלו לפנות עמדות ומוצבים, ופעילים מרכזיים של ארגון חמאס ירדו למחתרת, זאת מתוך הבנה כי ישראל תגיב על הירי הרקטי. בחמאס איפשרו "ירי רקטי מוגבל", משום שהם הניחו מראש כי גם התגובה הישראלית תהיה מוגבלת.

אתמול, לפחות 39 שריפות פרצו ביישובי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו לאזור. לוחמי האש הוזעקו לכבות בסך הכול 117 שריפות במוקדים שונים מאשדוד ועד אילת - אך יש לציין כי חלק מהדליקות נגרמו בשל מזג האוויר השרבי.