עדלאידע בחברון: "בזכות אלאור יש שקט בכל הארץ"

הגיעו לחברון מאות חוגגים להשתתף בעדלאידע, שהתקיימה באותו המקום בו לפני שנה בדיוק התפוצצה פרשת אלאור אזריה בעקבות פיגוע הדקירה במקום

לפני שנה בדיוק, שעות לפני פתיחת העדלאידע בחברון, ביצעו שני מחבלים פיגוע דקירה, אירוע שהסתיים במותם של שני המחבלים והפך לימים לפרשת אלאור אזריה והמחבל המנוטרל. היום (ראשון) נפתחה שוב העדלאידע בחברון, הפעם בלי אירועים ביטחוניים חריגים, אך אל החוגגים הצטרפו גם אלו שבחרו להכין מחווה לאזריה, בדיוק במקום בו התרחש הפיגוע.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

פעיל הימין ברוך מרזל הגיע לצעוד בעדלאידע כשהוא לבוש בחולצה עליה הכיתוב "הצדק יצא לאור, שלאלאור יהיה דרור". "אנחנו קוראים לצומת הזאת צומת אלאור", אמר מרזל. "מאז האירוע שהיה יש פה שקט, בזכות אלאור יש שקט בכל הארץ". לצידו של מרזל צעד גם עו"ד איתמר בן גביר, כשהוא מחופש לאזריה עצמו, לבוש מדים ועם תמונה של החייל.

"אנחנו מחכים שבמדינה הזאת יקום מנהיג וישים את התקשורת במקומה, ויתן צל"ש לכל האלאור אזריה שנמצאים פה", הוסיף פעיל הימין בנצי גופשטיין. "אלה שרוצים ליישם את מה שאלאור התחיל, ולסיים להרוג את כל המחבלים".

בפורים בשנה שעברה, שעות ספורות לפני שהחלה העדלאידע בחברון, הגיעו שני מחבלים וביצעו פיגוע דקירה, בו נפצע קל חייל צה"ל. שני המחבלים נורו, וזמן קצר לאחר מכן התעוררה סערה סביב הפרשה שהפכה לפרשת אלאור אזריה, החייל שירה באחד המחבלים כששכב מנוטרל על הקרקע. אזריה הורשע בהריגה ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל.