מחאת הנכים: כביש 2 נחסם לתנועה‎

הנכים ממשיכים במאבק להשוואת הקצבאות לשכר המינימום: אחרי שחסמו את הכניסה לקיסריה, שלטענתם מובילה לביתו הפרטי של רה"מ נתניהו

מחאת הנכים על השוואת הקצבאות לשכר המינימום נמשכת: אחרי שהמפגינים חסמו הבוקר (שני) את הכניסה לקיסריה, שלטענתם מובילה לביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חסמו הנכים את כביש 2 במחלף זכרון לכיוון צפון. מהמשטרה נמסר כי נפתח נתיב אחד לתנועה וששוטרים נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. מומלץ לנהגים לנסוע בדרכים חלופיות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מוקדם יותר הבוקר התמקמו המפגינים בכיכר הגולף בעיר וחסמו את התנועה למשך יותר משעה. מדוברות המשטרה נמסר כי המפגינים התפזרו והתנועה זורמת כסדרה. "אנחנו עושים מצור על השכונה של נתניהו", אמר אחד המוחים. "אני מצטערת שאנחנו חוסמים אתכם, המלחמה שלנו היא על הזכות לחיות", אמרה מפגינה אחרת לנהגים שהמתינו.

''חוסמים את הדרך לבית נתניהו'' (אליס היימן)
''חוסמים את הדרך לבית נתניהו'' (אליס היימן)

 "16 שנה אנחנו מחכים, אתם מוזמנים לפנות לראש הממשלה בנימין נתניהו, לכחלון, לדוד ביטן, אין לנו ברירה. אי אפשר לחיות מ-2,300 שקל". מספר נהגים פנו אל המוחים וביקשו מהם לפנות את הציר. "זה לא המקום להפגין", אמר אחד הנהגים שהמתינו. "זאת לא הדרך - זה גורם סתם לאנשים לכעוס".

מחר צפויה הממשלה להגיב על העתירה לבג''ץ לאחר שביום חמישי האחרון ביקשה ארכה נוספת של 3 ימים מאחר ואחד המצהירים מטעמה נמצא בחו''ל. יוזם מאבק הנכים להעלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום אלכס פרידמן, שיגר מכתב חריף לראש הממשלה נתניהו. "'ציבור הנכים נחוש להמשיך במאבקו על הזכות הבסיסית לחיות בכבוד, מכיוון שלא נותר לו יותר מה להפסיד'', כתב. ''אני מזמין אותך להיפגש בדחיפות, היכן ומתי שתבחר, על מנת שנוכל לשים סוף לסאגה המייגעת והכואבת הזו בצורה צודקת ומכבדת, כיאה לה''.

בשבוע שעבר שני כבישים מרכזיים נחסמו לתנועה תוך שעות בעקבות מחאת הנכים. כביש 4 לכיוון דרום נחסם למשך כשעה מצומת גהה ועד מחלף גבעת שמואל  לאחר שהתנועה חזרה לסדרה, חסמו מפגינים סמוך לשעה 13:00 את כביש 1 (תל אביב-ירושלים) לכיוון מזרח: לאחר כחצי שעה הכביש נפתח מחדש לתנועה, אך במקום נרשמו שיבושי תנועה.