תיעוד של אימפריה קורסת מבפנים: הימים האחרונים של בטר פלייס

מה שהתחיל כבשורה מבטיחה ומהפכה בדרך בה אנו נוהגים, הסתיים לפני שבועיים בפיטורי רוב העובדים וסגירת המשרדים. צוות חדשות 10 ליווה את העובדים שנשארו, בעוד הנושים נוגסים בציוד שנשאר והמפרק מחפש קונה

משרדי חברת בטר פלייס
משרדי חברת בטר פלייס | צילום: חדשות 10

(10:22 דקות)

קשה לחשוב על חברה ישראלית כלשהי שזכתה להתחלה מבטיחה יותר מבטר-פלייס. יחסי ציבור מפרגנים, משקיעים עם כיסים עמוקים ומייסד כריזמטי, כל זה הספיק רק עד לפני שבועיים. כך נראה בית הקברות של אחד החלומות היקרים ביותר בהיסטוריה של ישראל. כמעט שלושה מילארד דולר הוא עלה, עכשיו הוא שוכב בערימות, ממתין לקונה.

ירון עוזר, סמנכ"ל משאבי אנוש, הוא האיש שנשאר אחרון לכבות את האור. עד לפני שבועיים הוא עבד בחברה הטובה בישראל וברגע אחד הכול התמוסס. שבוע אחד הציל את העולם, שבוע לאחר מכן נאלץ לפטר כמעט את כל חבריו לעבודה.

השבוע החליט בית המשפט לתת למפרק הזמני של חברת בטר-פלייס עוד חודש של חיים, כדי למצות את כל האפשרויות למכור את החברה למשקיעים חדשים. נכון להיום, שבועיים בלבד אחרי הודעת הסגירה הדרמטית, יש לא פחות מ-25 חברות, חלקן מתחרות של בטר-פלייס, שמעוניינות לקנות את החברה, אבל רובן מעוניינות לקנות אותה בחלקים. הסיכוי שיקום נסיך חדש לבטר-פלייס, שיקנה אותה ככזו וימשיך לנהל אותה, נמוך יותר, אבל המפרק דווקא אופטימי.