מתייבשים ומתביישים: בעיית הפוריות בקרב הגברים בישראל הולכת וגדלה

בשנים האחרונות עלה בקצב חד שיעור הגברים הישראלים הסובלים מבעיות בפוריות. הגבר הישראלי הממוצע מחזיק בשיא שלילי בקצב בו הדרדרו אחוזי הפוריות. אבל למכשול הרפואי יש פתרונות. הבעיה הגדולה יותר היא הבושה. מרבית הגברים לא מעוניינים להודות ולטפל בבבעיה רק מתוך בושה

דגימות זרע במעבדה להפריות
דגימות זרע במעבדה להפריות | צילום: ערוץ 10

(11:48 דקות)

מתביישים ומתייבשים: בשנים האחרונות עלה באופן חד אחוז הגברים הישראלים הסובלים מבעיית פוריות. בניגוד למקובל לחשוב, פעמים רבות שזוג מתקשה להיכנס להריון הבעיה אינה במערכת של האישה, אלא בזרע של הגבר. לכך מתווספת גם בעיה חמורה אולי אף יותר - הבושה.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

מרבית הגברים מתביישים כשהם מגלים את תוצאות הבדיקה ואינם מוכנים לטפל בזה מחשש כי זה יגלה אותם. אלון, שם בדוי, מספר כי הוא היה בשוק והרגיש שנפגע לו האגו. "זה פגע לי בגבריות, לא סיפרתי לאף אחד ואשתי לא סיפרה לאף אחד", הוא אומר. יעל שרון, פסיכולוגית רפואית, אומרת כי רוב הגברים רואים בכך חלק מהדימוי והאתוס הגבריים ולכן מתביישים כשהם כביכול מאבדים זאת.

התהליך הזה אינו ייחודי לגבר הישראלי, אך כאן בארץ הוא קרה באופן חד הרבה יותר. תהליך שהתרחש בעולם במהלך 40 - 50 שנים, התרחש בישראל תוך 15 שנים בלבד. דוקטור רונית קוכמן, מהיחידה לפוריות בבית חולים הדסה הר הצופים, סיפרה כי ב-15 השנים האחרונות הייתה ירידה של 37 אחוזים באיכות הזרע.