עימותים בשומרון: שני מתנחלים נפצעו מיידוי אבנים

פלסטינים התעמתו עם מתנחלים סמוך לכפר בורין, באזור הר ברכה. שני ישראלים נפצעו בינוני וקל והפלסטינים מדווחים כי תושב הכפר בורין נפגע מאבן בראשו. העימותים פרצו לאחר הריסת מבנים במאחז גבעת רונן

פלסטינים זורקים אבנים ליד רמאללה
פלסטינים זורקים אבנים ליד רמאללה | צילום: רויטרס

(2:29 דקות)

מהומות "תג מחיר": שני מתנחלים נפצעו הבוקר (שני) מידויי אבנים סמוך לכפר בורין, באזור הר ברכה שבשומרון. הפצועים, גבר בן 30 שנפצע בינוני ונער בן 17 שנפצע קל, פונו לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. במקום התפתח עימות בין פלסטינים למתנחלים, על רקע הריסת מבנים בלתי חוקיים מוקדם יותר במאחז גבעת רונן.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "סאמא" דיווחה כי פלסטיני נפגע בראשו מאבן בעימותים. לפי הדיווח, במהלך העימותים הבעירו המתנחלים מספר חלקות השייכות לפלסטינים.

במסגרת אכיפת צו הקפאת הבנייה בהתנחלויות, הרסו כוחות של המנהל האזרחי דיר עיזים וביתן מגורים. אלמונים ניפצו שימשה של אחד מכלי הרכב שהשתתף בפשיטה.

המתנחלים נערכים כבר לסיום תקופת ההקפאה ביהודה ושומרון. כיום קיימות כבר 2,000 יחידות דיור שקיבלו התרי בנייה והוקפאו והמתנחלים מתכננים יום אחרי מועד פקיעת תוקפה של ההחלטה - לעלות עם טרקטורים על הגבעות ולממש את ההיתרים. בין תוכניותיהם של המתנחלים נמצאת גם מימוש בנייה מחוץ לגושים.

גורם מדיני העריך לאחרונה כי ב-26 בספטמבר, מועד סיום ההקפאה, שר הביטחון, אהוד ברק, בגיבויו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יציע מכרזים ליחידות דיור נוספות, זאת בכדי להימנע מבנייה נוספת בהתנחלויות. מדובר באותו אסטרטגיה שנהוגה כיום גם  בשכונות במזרח ירושלים.