בלינקוב בכנסת: הליך אישור התקציב היה לא תקין

הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, רם בלינקוב, מתח ביקורת חריפה על התנהלות ראש הממשלה ויועצו הכלכלי, אורי יוגב, באישור התקציב והאשימם בהתנהלות לא תקינה. יוגב לא נשאר חייב ואמר כי בחלק מהפגישות שקיים נציגי האוצר כלל לא נכחו

עימות פומבי חריף פרץ הבוקר (רביעי) במהלך ישיבת הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, בין ראש אגף התקציבים לשעבר, רם בלינקוב, לבין יועצו הכלכלי של ראש הממשלה, אורי יוגב. במהלך הוועדה שדנה במינויו של יוגב לראש המועצה המייעצת לראש הממשלה, התייחס בלינקוב להליך אישור התקציב, שהתנהל לדבריו באופן לא תקין.

בישיבת הועדה לביקורת המדינה של הכנסת נפגשו השניים לראשונה מאז אישור התקציב בשבוע שעבר והאשימו איש את רעהו בהתנהלות בלתי תקינה. יוגב אמר כי מעורבותו בהכנת התקציב הלכה והתגברה בהדרגה וכי בחלק מתוך הפגישות שקיים נציגי האוצר כלל לא נכחו.

על כך השיב בלינקוב בכעס: "רק הממונה על התקציבים יודע נכון כיצד לנהל את המדיניות הכלכלית ואיש מלבדו לא מוסמך לעשות זאת".

בלינקוב אמר כי התפטר מתפקידו לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לו כ-10 ימים לפני החלטת הממשלה בעניין התקציב שהמו"מ על הנהגת עסקת חבילה לא יובל על ידו אלא על ידי יוגב.

יוגב אמר כי ב-5 במאי חתם על הסדר לניגוד עניינים. קודם לכן, הוא ניהל לא מעט שיחות עם ראש הממשלה ואנשיו. הוא הוסיף כי מילא אחר ההסכם למניעת ניגוד עניינים.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, אמר כי "לאף פקיד בממשלה אין זכות וטו על החלטות הממשלה. אם בלינקוב חושב שההכרעה שנטל הדרג הפוליטי מנוגדת לערכיו המוסריים הוא יכול להפסיק לשרת. ההחלטה היתה של ראש הממשלה ושר האוצר שראו עין בעין את ההכרעות הערכיות. כאשר ראש הממשלה מקבל הכרעה אחרת, תפקידו של משרד ראש הממשלה להוביל את התהליך".

עוד ב-TheMarker >>