זכריה זביידי לחדשות 10: צה"ל לא ינצח בעזה

המבוקש לשעבר אומר בראיון מג'נין, כי ישראל לא מצליחה לפגוע בחמאס, ופוגעת רק באוכלוסיה האזרחית בעזה. "כל העם הפלסטיני הפך למבוקש – נשים וילדים, והעם הפלסטיני משלם את המחיר", אמר זביידי. על קריאתו של חאלד משעל לאינתיפאדה שלישית אמר: "איננו נשמעים להוראותיו, אם ממשלת אבו מאזן תגיד לעשות אינתיפאדה - נעשה"

(6:22 דק')

"צה"ל לא יצליח לנצח בעזה" – כך אומר היום (שני) בראיון טלפוני לחדשות 10 זכריה זביידי, מי שהיה בעבר אחד המבוקשים הבכירים של פתח ביהודה ושומרון. לדבריו, צה"ל פוגע באוכלוסיה האזרחית, ואינו מצליח לפגוע בראשי חמאס ובחמושי הארגון.

"אני אומר לכם, צה"ל לא פגע בחמאס בכלל", אמר זביידי. "הוא פוגע בילדים ובמשפחות, וצה"ל לא ינצח בעזה. כל העם הפלסטיני הפך למבוקש – נשים וילדים, והעם הפלסטיני משלם את המחיר".

זביידי אף השווה בין מבצע "עופרת יצוקה" למבצע "חומת מגן" שערך צה"ל ב-2002 ביהודה ושומרון. "צה"ל לא יכול לנצח במלחמה קרקעית נגד ההתנגדות", אמר. "הרסו לנו את המחנה פה בג'נין, ואחר כך יצאו פעולות מתוך המחנה".

לדבריו, לחמאס יש אשמה במה שקורה ברצועה. "הם אלה שחילקו את העם הפלסטיני לשני חלקים, יש להם בעיה", אמר זביידי. "הדיבור שלהם גורם לבעיה פנימית פלסטינית.
הם מדברים נגד הרשות הפלסטינית, שצריך להפיל את הרשות, אבל עכשיו הבעיה האמיתית שלהם היא הפעולה בעזה".

כשנשאל, מדוע אינו נענה לקריאתו של חאלד משעל לפתוח באינתיפאדה חמושה בשטחי יהודה ושומרון בעקבות הפעולה בעזה, ענה זביידי כי אינו נשמע להוראותיו. "יש לנו את הממשלה של אבו מאזן", הבהיר זביידי. "אם הם יגידו לעשות אינתיפאדה – נעשה".