מאסר עולם לרוצח השר רחבעם זאבי

חמדי קורעאן הודה והורשע באוגוסט האחרון ברצח השר זאבי ביריות לפני שש שנים במלון בירושלים. בית המשפט גזר עליו עוד מאה שנות מאסר בפועל. הוא הורשע גם בביצוע שורה של מעשי טרור נוספים

(1:58 דק')

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (שני) מאסר עולם ועוד מאה שנות מאסר בפועל על חמדי קורעאן, תושב אל-בירה בן 33, רוצחו של השר רחבעם זאבי.

קורעאן הודה והורשע בחודש אוגוסט האחרון ברצח השר זאבי ביריות לפני שש שנים במלון בירושלים. בנוסף, הוא הורשע בשורה של מעשי טרור נוספים.

בגזר דינו נכתב כי "פעולות הנאשם נעשו מתוך נחישות ומתוך רצונו לפגוע ברבים ככל האפשר מתושבי המדינה. הנאשם לא הביע כל חרטה על מעשיו, אלא במצח נחושה טען טענות שקריות אשר אמורות כביכול להצדיק את מעשיו".

כתבי האישום נגד ארבעת חברי החוליה שרצחה את זאבי הוגשו לפני כשנה וחצי. סעיפי האישום נגדם כללו רצח וניסיון לבצע פיגוע בישראל. הם נעצרו בפשיטה שערך צה"ל על כלא יריחו במרץ 2006.

אחמד סעדאת, מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין, שנעצר גם הוא בפשיטה, הואשם בבית המשפט הצבאי יהודה במעורבות עקיפה בלבד ברצח השר. בתחילה טענה ישראל כי הוא מעורב ברצח באופן ישיר, אולם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ופרקליט המדינה, ערן שנדר, החליטו כי אין די ראיות נגדו. לפיכך הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות ביטחוניות אחרות.

חברי החוליה התנקשו בחיי השר באוקטובר 2001. הרצח בוצע כנקמה על חיסול מזכ"ל החזית, אבו-עלי מוסטפא, על ידי ישראל באוגוסט באותה שנה.