ביה"ד הארצי לעבודה ידון בהוצאת צווי המניעה

ההסתדרות צפויה לקבל החלטות לגבי המשך צעדיה בעקבות שביתת המורים הממושכת, כך הודיע עופר עייני. בבית הדין הארצי לעבודה צפוי להתקיים דיון על הוצאת צווי מניעה למורים השובתים

(0:35 דק')

משרד החינוך וארגון המורים העבירו הבוקר את תשובתם לבית הדין הארצי לעבודה נגד הבקשה למתן צווי מניעה למורים השובתים. שביתת המורים נכנסת הבוקר (שני) ליומה ה-23.

הלילה החלו שרת החינוך יולי תמיר ומנכ"ל האוצר ירום אריאב לקיים מגעים בנושא עם יושב ראש ההסתדרות עופר עייני, שמנסה לתווך בינם לבין המורים. עייני הודיע כי היום יתקבלו החלטות לגבי צעדים צפויים במשק בעקבות שביתת המורים הממושכת.

גם איש העסקים דב לאוטמן הציע לגשר בסכסוך, נוסף ליושב ראש הסתדרות המורים, יוסי וסרמן שנרתם למשימה. יו"ר מרכז השלטון המקומי הודיע אתמול על דחייה זמנית של בקשתו להוציא נגד המורים צווי מניעה. עם זאת, בשלב זה - עוד לא הושגה כל התקדמות במשא ומתן.

הבקשה להוציא צווי מניעה למורים השובתים הוגשה על ידי משרד החינוך, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי. ההחלטה התקבלה בעקבות הודעת היו"ר, עדי אלדר, על סיום תפקידו כמגשר.

אלדר פרש מתפקידו לאחר שלדבריו הבין שאין סיכויים רבים להתקדמות במשא ומתן. במכתב ששלח לצדדים כתב כי "אין מנוס מהליכה למסגרת אחרת על מנת לפתור את הסכסוך; לצערי, שעות ארוכות של דיונים הסתיימו במתן תשובה שלילית מצד יו"ר הארגון להצעה שניתנה לו על ידי שר האוצר, רוני בר-און, לפיכך, תפקידי כמגשר בין הצדדים הסתיים".

ובתוך כך, באוניברסיטאות נמשכת השביתה זה השבוע השלישי. המרצים החליטו שלא לפתוח את שנת הלימודים האקדמית בגלל טענתם כי הסכמי השכר שלהם נמוכים, והם דורשים לחתום על הסכם שכר חדש בתנאים משופרים, שיפצה על השחיקה בשכרם בשש השנים האחרונות.