תחקיר הסרת נקודות החן: הקוסמטיקאיות שמסכנות את המטופלים

למרות שרק לרופאים מותר לעסוק בכך, ישנן מטפלות המציעות את השירות, למרות שאין להן את ההסמכה הדרושה. בעקבות פניית "ברקוד", משרד הבריאות פנה למשטרה

טיפול בנקודות חן
טיפול בנקודות חן | צילום: חדשות 13

תחקיר "ברקוד" חושף כי ישנה תעשייה שלמה של הסרת נקודות חן לא על ידי רופאים. כך באתר האינטרנט "דוקטור חן", המאגד מרכזי אסתטיקה שאין בהם קשר. בחלקם עובדים כמו שצריך עם רופאים, בחלקם קוסמטיקאיות, מומחיות מטעם עצמן, להסרת נקודות חן. בעקבות פנייה למשרד הבריאות לקבלת התגובה, הוחלט לערב את המשטרה בנושא ולהגיש תלונה נגד אותן קוסמטיקאיות.

תחקירנית "ברקוד" שפנתה לאחת הקוסמטיקאיות דרך האתר "דוקטור חן", הראתה לה נקודת חן והדגישה שהיא מעולם לא נבדקה על ידי רופא. הקוסמטיקאית ענתה כי "אם את רוצה תבדקי, אבל תכלס זה די שטויות, זה תהליך פשוט, פשוט צורבים את זה בלייזר, הכול יורד ולא נשאר כלום". כשנשאלה אם היא רופאה, ענתה: "אני לא רופאה, המכשירים הם רופאים".

אך בניגוד לטענת הקוסמטיקאית, זה לא המצב. מכשירי הלייזר אסורים לטיפול בנקודות חן. מותר להסיר בלייזר נגעים אחרים בעור, כל עוד יש למטפל תעודת MD, דוקטור לרפואה.

"אם הוא נופל לידיים של מתחזה, קוסמטיקאית או מישהו שאין לו שום ניסיון לעסוק בתחום, עלול להיגרם פה נזק, מדובר כאן בחיי אדם", הסביר מאיר כהן, יו"ר איגוד הפלסטיקאים.

מאתר דוקטור חן נמסר בתגובה: "מדובר באתר שיווקי שמפרסם טיפולים אסתטיים. כל המרפאות מחויבות לקבל אישור מרופא עור מוסמך. כל סטיה מתקן זה תיבדק ותטופל בחומרה.