סכסוך כלכלי או ברגים באוכל: מדוע הופסק ייצור ערכות הדיאטה?

צרכניות הארוחות הקפואות של ילנה מלישיבה התבשרו במפתיע על הפסקת השירות. הסיבות לכך חלוקות: האם המזון אינו ראוי למאכל, או שמדובר בריב בין הבעלים למפעל המייצר?

הדיאטה
הדיאטה | צילום: חדשות 13

קשה היה לפספס בשנים האחרונות את השם "ילנה מלישיבה"- כוהנת דיאטות של ארוחות מוכנות. אחרי שכבשה את נשות רוסיה עם דיאטה שמבוססת על ארוחות מוכנות שנשלחות קפואות ללקוחות, עברה לשיטת זכיינות במדינות אחרות - בהן ישראל, שבה יש לחברה 50 אלך לקוחות. המוניטין של מלישיבה בתוספת מכבש של פרסום הביאו לאלפי לקוחות ולמחזור מכירות המוערך במיליוני שקלים.

בימים האחרונים הגיעה פנייה למערכת "ברקוד", מלקוחת השירות שהתלוננה כי לאחר שרכשה את הערכות - התבשרה כי בעקבות בעיה בייצור האוכל, הם לא יכולים לספק יותר את המנות. לאותה פנייה הצטרפו תלונות דומות, מלקוחות שסיפרו כי משלוחי הערכות הופסקו, בטענה כי ישנו עומס רב על המפעל המייצר. נראה כי הגרסאות חלוקות בנוגע לסיבה שבגינה הופסקו מהשלוחים.

ילנה מלישיבה, כוהנת ערכות הדיאטה
ילנה מלישיבה, כוהנת ערכות הדיאטה | צילום: חדשות 13

לטענת אילון זרמון, הבעלים של חברת ילנה מלישיבה בישראל מאז 2016, הפסקת ייצור הארוחות המוכנות היא בגלל איכות האוכל במפעל: "החלטנו להפסיק לעבוד עם מפעל 'מבושלת' בשל ג'וקים, מסמרים וברגים, שיערות, שקרים במשקלים. החלטנו מיוזמתנו לעצור את כל האספקות עד שיוחלף הספק המייצר". במפעל "מבושלת", לעומת זאת, דחו את הטענות והצהירו כי אין בסיס לתלונות לפיהן נמצאו חפצים זרים במנות. עוד טענו כי חברת אילון זרמון חייבת לחברתם מעל שלושה מיליון שקלים: "ברגע שביקשנו ממנו הוכחות - נעלמו עקבותיו. הכול שקר וכזב".

האם מדובר בהסתבכות כלכלית ובחוב של מיליוני שקלים של זרמון ושל מפעילי מותג ילנה מלישיבה בישראל, או שמדובר באמת במזון לא ראוי? המפעל שמייצר למלישיבה את המזון הוא אחד הגדולים והמוכרים בארץ, והוא מייצר מזון לגופים רבים. לקוח גדול של החברה הצהיר כי מדובר במפעל נקי, שעומד בכל הקריטריונים המחמירים. משותפה העסקי של מלישיבה נמסר: "מסרנו את האחריות לכך לאילון זרמון שהוא זה שמוכר וזאת אחריותו לייצר ולהעביר משלוחים. קיבלנו תלונות על כך שהוא לא מוציא משלוחים והוא מנסה להאשים אותנו. לא הייתה לו כל תלונה בנוגע לטעם המוצר".

מאילון זרמון נמסר בתגובה: "אנחנו בתהליך מתמשך עם המפעל וניסינו להחליף אותם. יחסי הכוחות בין החברות הם בעייתיים, המפעל לא אפשר להחליף את המנות או לייצר במקום אחר. מדובר באיום מתמיד שנמשך כבר זמן רב. מאות תלונות מתועדות, מצולמות ומפורסמות על טיב האוכל ולא יכולנו להמשיך לקחת את האחריות הזאת".

מטעם חברת סי.אי.פי מבוא חורון בע"מ נמסר: "החברה דוחה מכל וכל את הטענות שהועלו נגדה וצר לה כי חברת דיאטת ילנה מלישב ישראל בע"מ, ומר אילון זרמון באופן אישי, בוחרים להעלות טענות כוזבות ומופרכות, במטרה אחת - להתחמק מחיובים כספיים ברורים כלפי חברת ס.אי.פי, בהתאם להסכמים חתומים, ובהיקף של קרוב ל-3,000,000 שקלים.

"מזה מספר שנים, חברתנו מספקת מאות אלפי מוצרים בשנה לחברת דיאטת ילנה מלישב ישראל בע"מ. המוצרים כוללים מנות מזון ארוז ומוכן שנועדו לסייע לתהליך של ירידה במשקל. מדובר במוצרים איכותיים, בריאים ומזינים. לא בכדי, חברת ילנה מלישב ישראל בע"מ שבה וחידשה את ההתקשרות מול חברתנו, אך לפני חודשים ספורים, לשביעות רצונה המלאה.

לצערנו, במשך תקופה ארוכה, חברת דיאטת ילנה מלישב ישראל בע״מ ומר אילון זרמון באופן אישי, מתחמקים מהתחייבויותיהם הכספיות כלפי חברת סי.אי.פי בגין מוצרי מזון שסופקו לה. במהלך התקופה הלך החוב ותפח למימדי עתק. כתוצאה מכך, ולמרות הרצון הטוב להמשיך ולשתף פעולה, אין באפשרותנו לספק לחברת דיאטת ילנה מלישב ישראל בע"מ מוצרים עד להסדרת כלל החובות כלפינו, וכך הודענו לחברה מספר פעמים.

"הטענות לעניין איכות המזון וטיבו הינן טענות לא נכונות, שהועלו במסגרת הטקטיקה לפיה "ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה", ובניסיון נואש אחרון להתחמק מחיוביה הכספיים של החברה. לא בכדי הטענות הועלו בתגובה למכתבה של חברת סי.אי.פי והודעתה כי תפעל לצורך גביית החובות המאמירים כלפיה. למען הסר ספק: חברת סי.אי.פי מייצרת מזון איכותי, העומד בכל התקנים הרלוונטיים ונהלי העבודה המקובלים. חלק מהתלונות שהועלו בכתבה הינן תלונות לא נכונות של לקוחות אשר ביקשו לקבל פיצוי שלא כדין מחברת דיאטת ילנה מלישב ישראל בע"מ, והדברים ידועים לחברה. תלונות חריגות כנגד החברה, שנמצאו מוצדקות, טופלו על ידי חברת סי.אי.פי באופן מיידי ולשביעות רצונם המלאה של לקוחות הקצה וחברת דיאטת ילנה מלישב ישראל בע"מ.

"לא בכדי, רק לאחרונה - בחודש 9.2018 - חידשה חברת ילנה מלישב ישראל בע"מ את ההסכם לאספקת המוצרים עם חברת סי.אי.פי. זו אינה התנהלות מקובלת של חברה, אשר סבורה כי המוצרים המסופקים לה אינם משביעי רצון.

צר לנו כי חברת דיאטת ילנה מלישב ישראל בע"מ ומר אילון זרמון בחרו להפנות את מאמציהם להכפשת ספק המזון שעמד לצדם במשך שנים, חלף השקעת מאמץ בתשלום החובות הכבדים שנצברו כלפיו".