פיגוע דקירה בשומרון: חייל נפצע בינוני; מצוד מתנהל אחר המחבל

החייל, בן 30 בשירות מילואים, נדקר בפלג גופו העליון. צעירה נוספת נפצעה קל ברגלה מנתז ירי צה"לי, שפגע גם בשני כלי רכב ישראליים. השניים פונו לביה"ח בילינסון

זירת אירוע הדקירה בצומת חטמ"ר שומרון
זירת אירוע הדקירה בצומת חטמ"ר שומרון | צילום: מאיר עמרני

פיגוע דקירה בשומרון: חייל צה"ל, בן 30 בשירות מילואים, נפצע היום (חמישי) בינוני לאחר שנדקר בראשו, בידו וגבו בידי מחבל, סמוך לצומת המשכית בין הר ברכה לאיתמר שבשומרון. אזרחית ישראלית שנכחה בזירת הפיגוע נפצעה קל ברגלה מנתז ירי צה"לי, שפגע גם בשני כלי רכב ישראליים. פרטי האירוע בבדיקה, אך דווח כי המחבל שביצע את הפיגוע נמלט מהזירה. על פי דיווחים פלסטיניים, כל הכניסות לעיר שכם נסגרו.

מדובר צה"ל נמסר לאחר הפיגוע כי "לוחמי צה"ל שהיו בנקודה ירו לעבר המחבל, שנמלט מהמקום. כתוצאה מרסיסי הירי נפצעה אזרחית ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים". עד ראייה שנכח בזירת הפיגוע אמר כי "עמדתי ליד הכביש וראיתי את המחבל נעמד ליד תחנת האוטובוסים. בשלב מסוים ראיתי אותו מרים סכין והתחלתי לרוץ לצד השני, אז גם התחלתי לשמוע יריות וראיתי את החיילים רצים לכיוונו".

שר החקלאות, ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי), קרא להגיב ביד קשה לפיגוע: "עלינו להחזיר את ההרתעה לאלתר כדי להפסיק את מרחץ הדמים היהודי. חייבים להגיב ביד קשה כולל הריסת בתים, גירוש משפחות המחבלים ושלילה של כל ה'הטבות' ו'הפרסים' שמקבלות משפחות המחבלים באופן מיידי". אריאל כתב את הדברים בחשבון הטוויטר ודרש מראש הממשלה בנימין נתניהו "לכנס את הקבינט מיד ולקבל את ההחלטות הנכונות".

גם בצד הפלסטיני הגיבו לפיגוע הדקירה: חמאס מסר כי ״זוהי פעולה הרואית - מדובר בהמשכיות של אינתיפאדת ירושלים״. בחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין אמרו כי "הפיגוע הוא תגובה טבעית  לפשעי הכיבוש".

בתחילת השבוע נרצחו בפיגוע ירי באזור התעשייה ברקן שני בני אדם: קים לבנגרונד יחזקאל, בת 28 מראש העין, נשואה ואם לתינוק בן שנה וארבעה חודשים, וזיו חג'בי, בן 35, נשוי ואב לשלושה מראשון לציון. מפרטי תחקיר האירוע עלה כי לבנגרונד יחזקאל נכפתה באזיקונים, על-ידי המחבל הפלסטיני, ונרצחה יחד עם חג'בי, מנהל הכספים של החברה, שהיא עבדה כמזכירתו. מלבד השניים נפצעה בינוני גם שרה וטורי בת 54.

הפצועה מאש צה
הפצועה מאש צה"ל בפיגוע הדקירה בשומרון מפונה לבית החולים בילינסון | צילום: חדשות עשר