פטריוט שוגר לעבר כלי טיס שהתקרב לגבול מכיוון סוריה

דובר צה"ל אישר כי נורה טיל לעבר מל"ט שהתקרב לגבול, אך לא חצה אותו. לא זוהתה פגיעה. גורם צבאי המזוהה עם המשטר: המל"ט פעל בדרום המדינה • צפו בתיעוד השיגור

היירוט מעל שמי צפת
היירוט מעל שמי צפת | צילום: חדשות עשר

טיל פטריוט שוגר היום (ראשון) לעבר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב לשטח ישראל מכיוון סוריה, אך לא חצה את הגבול. מדובר צה"ל נמסר כי הטיל לא פגע בכלי הטיס, אך כתוצאה מהירי הוא התרחק מהגבול. "צה"ל לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה", נמסר בהודעת הצבא. בחיל האוויר מתחקרים מדוע הפטריוט לא פגע בכלי הטיס.

הודעת דובר צה"ל הגיעה לאחר שתושבים באזור צפת דיווחו על שובל עשן שנראה בשמיים ועל שמיעת קולות פיצוץ. מעיריית צפת נמסר כי העיר נמצאת בשגרה מלאה.

גורם צבאי בכוחות המזוהים עם צבא אסד מסר כי כלי הטיס שהיה המטרה לשיגור הישראלי פעל במסגרת המבצע הצבאי בדרום סוריה. הוא לא הבהיר אם הוא נפגע או לא. במקביל, גורמים באופוזיציה הסורית דיווחו כי מזל"ט של חזבאללה הופל באזור אל-עג'מי בדרעא שבדרום המדינה, מטיל שנורה ממקור לא ידוע, "יתכן מישראל וייתכן מירדן", כך על פי הדיווח.

היירוט מעל שמי צפת
היירוט מעל שמי צפת | צילום: חדשות עשר

בנובמבר האחרון שיגר מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר טיל פטריוט לעבר כלי טיס בלתי מאויש בשמי רמת הגולן ויירט אותו בהצלחה. בצה"ל העריכו שהמל"ט חדר בכוונה, נכנס לשטח המפורז ולכן הוחלט להפילו. כלי הטיס, תוצרת רוסיה, ככל הנראה השתייך למשטר אסד, ויועד לצרכי איסוף מידע וצילום.

חודשיים לפני כן, בספטמבר, חיל האוויר יירט באמצעות טיל פטריוט, ששוגר גם אז מאזור צפת, כלי טיס בלתי מאויש של ארגון חיזבאללה. הכלי, שיוצר באיראן, יצא למשימת איסוף מודיעין מכיוון דמשק.