ראש עיריית קרית גת הסיר שלטי פרסום בערבית: "ראו בהם איום"

לקראת עליית הסדרה "פאודה", הודבקו ברחבי הארץ מודעות בערבית. למרות שהכיתוב בסך הכל מבשר "האקשן בדרך אליך", בקרית גת ובנשר "התחשבו ברגשות התושבים" והורידו אותם

שלט פרסומת לפאודה
שלט פרסומת לפאודה | צילום: ללא קרדיט

ראש עיריית קרית גת אבירם דהרי הורה לפקחים להסיר מחר בבוקר את השלטים בעיר המקדמים בערבית את הסדרה ״פאודה״.

במהלך הימים האחרונים הוצבו ברחבי הארץ שילטי חוצות עם הכיתוב ״בדרך אליך״, ״תכף יתחיל האקשן״, ״ותכינו את עצמכם״.

לראש העירייה הגיעו תלונות של תושבים שטענו כי הם חשים איום ולכן הוא כתב לתושבים כי הוא מתכוון להסיר את השלט: ״לאור בקשת תושבים ועל מנת להתחשב ברגשות התושבים הוריתי להסיר את השלט כבר ביום ראשון בעז״ה ובישועתו״, כתב אבירם דהרי בקבוצת וואטסאפ.

אבירם דהרי מורה להוריד שלט פרסומת לפאודה
אבירם דהרי מורה להוריד שלט פרסומת לפאודה | צילום: ללא קרדיט

גם בעיריית נשר התקבלה החלטה דומה בתחילת השבוע. חבר המועצה שלומי זינו כתב לתושבים: ״שלט הפרסום עם הכיתוב בערבית יוסר היום. אני שמח לבשר כי עיריית נשר, התחייבה בפניי על הסרת הפרסום של חברת יס, שפורסם על הגשר ברחוב צה"ל הצמוד לבית ספר התיכון בעיר. אמשיך כנבחר ציבור לשמור על הציבור ולא אתן לאף גורם לעשות רווח פוליטי או עסקי על חשבון ציבור תושבי העיר נשר״.

עורכת התרבות חן ליברמן מוסרת כי מחברת "יס" נמסר: "הסדרה פאודה של yes, העוסקת ביחסים המורכבים בין הצדדים הישראליים והפלסטינים, דוברת את השפה הערבית והשפה העברית, לכן, באופן טבעי, עונתה השנייה מקודמת בכל העולם באמצעות שתי שפות אלה".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) התרעם על הורדת השלטים: "ערבית היא שפתם של 20 אחוז מאזרחי המדינה. אנחנו והשפה שלנו כאן כדי להישאר ואף ראש עיר גזען לא ישנה את זה. התשובה לגזענות הזו צריכה להיות יותר ערבית במרחב הציבורי. אני קורא לחברת יס לחזור בה מכניעתה לתכתיבים הגזעניים ולסרב להחליף את השלטים לשלטים בעברית".