משבר האמוניה: עובדי "חיפה כימיקלים" התפקדו באופן מאורגן לליכוד

לדברי ראשי הוועדים בחברה, מדובר במאות עובדים, שהתפקדו במטרה להשפיע על מקבלי ההחלטות במפלגת השלטון כדי שידאגו לאינטרסים שלהם. ראש הוועד במפעל הצפוני אמר כי הנהלת החברה הייתה מעורבת במהלך, אך ב"חיפה כימיקלים" מכחישים כי ידעו עליו

מיכל האמוניה בחיפה
מיכל האמוניה בחיפה | צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה

עובדי "חיפה כימיקלים" התפקדו לפני מספר חודשים באופן מאורגן לליכוד בעיצומם של המגעים לטיפול במשבר האמוניה בין ראשי החברה לממשלה, כך נודע היום (רביעי) לחדשות 10. לדברי ראשי ועדי העובדים בחברה, מדובר במאות עובדים שהתפקדו למפלגת השלטון.

מטרת המהלך הייתה להשיג השפעה ונגישות אל מקבלי ההחלטות בליכוד, כדי שישמרו על האינטרסים של העובדים במפעל, שהם במידה רבה מנוגדים לאלה של הצדדים האחרים במשבר האמוניה - בעלי המפעל ותושבי חיפה.

משבר האמוניה - לכתבות נוספות בנושא:

"חיפה כימיקלים": החלטנו לסגור את המפעל בצפון, נחלק 400 מכתבי פיטורים
לאחר ישיבה סוערת בנושא משבר האמוניה: הקבינט יכריע בין הפתרונות המוצעים

לקראת סיום המשבר? פיטורי עובדי חיפה כימיקלים הושהו לשלושה שבועות

הגירסאות חלוקות בשאלה מי עמד מאחורי ההתפקדות: ראש ועד העובדים במפעל החברה בדרום טען כי מדובר ביוזמה שלו, אולם ראש הוועד במפעל הצפוני, אלי אלבז, אמר כי גם הנהלת "חיפה כימיקלים" היתה מעורבת במהלך: לדבריו, בהנהלה הבטיחו כי יממנו את העלות של דמי ההתפקדות לליכוד, וחלק מטפסי ההתפקדות הועברו למפלגה באמצעות הנהלת כוח האדם במפעל. ב"חיפה כימיקלים" הכחישו: "ככל שנעשה מהלך כזה, הנהלת החברה לא הייתה מעורבת בו".

למהלך הגיבו גם "הירוקים של חיפה", סיעה במועצת העיר: "המהלך גובל לדעתנו בפלילים ויש לחקור אותו במשטרה ובפרקליטות כחלק מבדיקת שורת החשדות למעשים פליליים בפרשת האמוניה. אנו שואלים כמה סירחון עוד נגלה ככל שיחלוף הזמן בחברה הזו, שלא בוחלת בשום אמצעי רקוב ומסואב ככל שיהיה כדי לספק את האינטרסים הצרים של בעלי העניין המובילים בה, על חשבון ביטחון הציבור?"

על רקע זה, קיבלו הערב 400 עובדי המפעל הצפוני של "חיפה כימיקלים" מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים, זאת לאחר שהודיעה אתמול הנהלת החברה על סגירת המפעל שבמפרץ חיפה.