העיתונאית שאיראן איימה להוציאה להורג: "הייתי בסכנה וישראל הצילה אותי"

נדא אמין, שהתגוררה בשלוש השנים האחרונות בטורקיה וקיבלה מקלט בישראל, סיפרה במסיבת עיתונאים: "אף פעם לא קיבלתי את הסיסמאות של המשטר האיראני נגד ישראל, אשמח להישאר פה"

העיתונאית האיראנית נדא אמין, שהגיעה לישראל באישור מיוחד משר הפנים אריה דרעי
העיתונאית האיראנית נדא אמין, שהגיעה לישראל באישור מיוחד משר הפנים אריה דרעי | צילום: חדשות 10

"ישראל הצילה את חיי". העיתונאית האיראנית, נדא אמין, התייחסה היום (חמישי) במסיבת עיתונאית להחלטה של ישראל להעניק לה מקלט מדיני.

"יש גזר דין מוות למי שמשתף פעולה עם ישראל וזה מה שמפחיד אותי", סיפרה אמין, שכותבת בין השאר עבור העיתון "Times of israel".

לכתבות נוספות בחדשות 10 >>

דרעי אישר כניסה לעיתונאית איראנית - נגדה עומד עונש מוות במולדתה

שפרעם: צעיר התווכח עם רופא בקופת חולים - ותקף אותו

בשידור חי ב"סקייפ": אב מואשם שביצע עבירות מין בבתו בת ה-4

בהמשך דבריה ציינה כי "כעת אני מרגישה בטוחה יותר. הייתי בסכנה ומדינת ישראל הצילה אותי. אני רוצה כרגע להישאר פה, אבל אני אכבד כל החלטה של הרשויות". אמין שילמה מחיר כבד בעקבות החלטתה לכתוב בכלי תקשורת ישראלי. "אני בקשר כל כמה חודשים עם חלק מהמשפחה, אבל חלק אחר ניתק איתי את הקשר. גם חלק מהחברים לא מוכנים לדבר איתי".

העיתונאית האיראנית נדא אמין, שהגיעה לישראל באישור מיוחד משר הפנים אריה דרעי
העיתונאית האיראנית נדא אמין, שהגיעה לישראל באישור מיוחד משר הפנים אריה דרעי | צילום: חדשות 10

כאשר נשאלה מדוע החליטה לכתוב דווקא עבור כלי תקשורת ישראלי, ענתה כי "אני אוהבת את ישראל. אמא של אבא הייתה יהודיה ולכן על פי היהדות הוא גם יהודי. אף פעם לא קיבלתי את הסיסמאות של המשטר האיראני נגד ישראל ותמיד חלמתי לכתוב בעברית".

מוקדם יותר נחתה אמין בישראל לאחר שקיבלה את אישורו של שר הפנים אריה דרעי. היא שהתה בימים האחרונים בטורקיה, אליה נמלטה מאיראן לפני כשלוש שנים. טורקיה הודיעה כי היא תגורש בימים הקרובים ודרעי נענה לפניית אגודת העיתונאים ירושלים ואיגוד העיתונאים הארצי, ואישר את כניסתה ארצה באשרת תייר.

"מדובר בעיתונאית שנשקפת סכנה אמיתית לחייה, רק בשל כתיבת טורים באתר חדשות ישראלי", אמר שר הפנים. "בנסיבות הומניטריות מובהקות אלה, אישרתי כניסתה ללא היסוס".