נתניהו בביקור תנחומים בבית משפחת סלומון: בעד עונש מוות למחבל

ראש הממשלה הגיע לבית משפחת סלומון כדי לנחמם על אובדן שלושה מיקיריהם בפיגוע הדקירה בשבוע שעבר בחלמיש, ואמר כי הגיע הזמן להוציא לפועל את חוק עונש המוות למחבלים: "במקרה כזה של רוצח שפל – צריך שלא יחייך יותר". המשפחה קיימה ברית לנכד החדש: "שמחה מהולה בעצב"

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו מנחמים את משפחת סלומון
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו מנחמים את משפחת סלומון | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (חמישי) לניחום אבלים בבית משפחת סלומון, ששלושה מחבריה נרצחו בפיגוע הדקירה בחלמיש בשבוע שעבר, וקרא להחיל עונש מוות על מחבלים.

 

"זה דבר שהגיע הזמן לעשות אותו, זה מעוגן בחוק" אמר נתניהו. "צריך פה אחד של השופטים אבל הם רוצים גם לדעת את עמדת הממשלה, וכעומד בראשה, במקרה כזה של רוצח שפל, צריך להוציא אותו למוות. צריך פשוט שהוא לא יחייך יותר".

הפיגוע בחלמיש - כתבות נוספות:

"איך מנחמים חמישה יתומים?": אלפים בהלוויית בני משפחת סלומון
אשתו של הנרצח: "הבנתי שמדובר במחבל - וברחתי עם הילדים"

נתניהו על הפיגוע בחלמיש: "פעולת טרור של חיית אדם מוסתת"

חגיגת הברית לנכד החדש: "נשתדל לשמוח כמה שאפשר"

בתוך כך, פחות משבוע מאז פיגוע, קיימו בני המשפחה את טקס ברית המילה לתינוק החדש שהגיע לעולם זמן קצר לפני הפיגוע הנוראי. "קרתה טרגדיה נוראית, אבל קרו גם הרבה נסים ביום שישי האחרון. 10 אנשים היו בבית, שבעה נחלצו מהבית חיים, רובם בלי שום פגע", אמרה מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד שנדקר למוות בפיגוע. "אז כן, אנחנו מסתכלים על החיובי ואנחנו נשתדל לשמוח כמה שאפשר היום".

"זו שמחה מהולה בדמעות, בחרנו בחיים, באחדות ולא בפילוג. הוא מתנה שקיבלנו יום לפני שחרב עלינו עולמנו, משפחת סלומון תיזכר במשפחה שמחה - ולא שכולה", אמר שמואל, הבן והאח השכול שהפך גם לאב מאושר.

שעות ספורות בלבד לפני הטקס המרגש, קיבלו בני המשפחה את המנחמים הרבים, והרבה דמעות זלגו במקום. בתוך רגע, במציאות בלתי ייאמנת, הם החליפו לבגדי חג, הקימו את עצמם והחלו לשמוח. התינוק זכה לשם ארי יוסף, על שמו של אב המשפחה שנרצח, והוא מסמל הרבה מאוד נחמה עבורם.

בנוסף, כתב אישום הוגש נגד אבסתאם אלעבד, אמו של המחבל שביצע את הפיגוע בשבוע שעבר ושנעצרה לפני כמה ימים. היא מואשמת בעבירה של הסתה, שכן יום לאחר הפיגוע היא אמרה דברי שבס ביחס לפיגוע בראיון שנערך אמה.

 

בווידאו: משפחת סלומון חגגה ברית לנכד החדש >>

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_rafi270717halamish_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_1ahknabb' duration='134'']