גילה שיש לו שני אחים למחצה מתרומת זרע – וקורא לפקח על מאגרי בנק הזרע בישראל

מתן היה רק בן 7 כשנודע לו, לאחר מות אביו, כי הוא נולד בכלל מתרומת זרע. כשגדל הוא החליט לצאת במסע לאיתור אביו, ולפני מספר ימים הוא גילה כי יש לו שני אחים עליהם לא ידע – תאומים. עכשיו קורא מתן לתמוך בהצעת חוק הקוראת להגדיל את הפיקוח ועל פתיחת המידע של בנקי הזרע בישראל

מתן מילס, צעיר שנולד מתרומת זרע שגילה שיש לו שני אחים מאותו תורם זרע
מתן מילס, צעיר שנולד מתרומת זרע שגילה שיש לו שני אחים מאותו תורם זרע | צילום: חדשות 10

אביו של מתן נפטר מדום לב כשהוא היה בן 7, אז גילתה לו אמו כי הוא ואחיו הגדול נולדו בכלל מתרומת זרע. מתן יצא לחיפוש אחר אחים פוטנציאליים, ורק לפני כמה ימים גילה כי יש לו שני אחים למחצה.

עד שהגיע לגיל 7, חשב מתן מילס כי הגבר שחי איתו ושלו הוא קרא "אבא" הוא אביו הביולוגי. כשזה נפטר מדום לב, אמו סיפרה לו ולאחיו כי הוא לא אביהם, ושהם בכלל נולדו מתרומת זרע. לדבריו של מילס, האירוע ניחם וטלטל אותו בו זמנית מכיוון שהוא החליט לצאת בחיפוש אחר חלק לא שלם באישיות שלו.

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

לבני בראיון: "ראש הממשלה עשה דברים אסורים - זה שחור או לבן"

נתניהו: "הנה עוד תמלול בשבילכם - 'ביבי: זה לא יעזור לכם'"

המשטרה עצרה את בת זוגו של החשוד ברצח אמו באשדוד

לפני כמה ימים התראיין מילס בטלוויזיה, וזמן קצר אחר כך הוא קיבל פנייה בפייסבוק מבחורה שביקשה לדעת מידע נוסף אודות הדרך בה התרומות מבוצעות בישראל. לאחר שהשניים הצליבו מידע, הם גילו שהם ככל הנראה "אחאים" - המונח לאחים עם חצי מטען גנטי - ושיש לה גם אח תאום שלא נמצא בארץ ולא יודע דבר על הגילוי הגדול.

למרות שהשניים עוד לא ערכו בדיקת DNA, השניים כן ערכו הצלבה של הפרטים שקיבלו מבנק תרומות הזרע (למשל מוצא התורם, צבע שיער, גובה, סוג הדם ועוד) ועקב כך הם מעריכים כי הם אכן אחים. את הבדיקה הרשמית הם יבצעו בתקופה הקרובה.

דגימות זרע במעבדה להפריות
דגימות זרע במעבדה להפריות | צילום: ערוץ 10

מילס תמיד חשש לנסות לפתח מערכת זוגית עם בחורות ממוצא רוסי מכיוון שזהו המוצא של אביו, והוא פחד כי יתגלה בסופו של דבר שהוא התאהב באחותו. "ברגע שמגלים דבר כזה, שאתם אחים, זה יכול להיות נוראי", הוא אמר. לכן מילס קורא לתמוך בהצעת החוק של ח"כ עליזה לביא ("יש עתיד"), התובעת לאחד ולפקח על מאגרי בנקי הזרע בישראל.