פותחים את הדלת והלב: ברחבי הארץ מזמינים את נפגעי השריפות להתארח

גל הלהבות שפוקד את ישראל בימים האחרונים גורם לאנשים יחידים, מוסדות ציבוריים, ערים וקיבוצים להזמין את הנפגעים לביתם ללא תשלום עד לדעיכת האש. "מעמידים בצורה מיידית וללא הגבלת זמן יחידות מגורים למשפחות"

השריפה בבית הספר הריאלי בחיפה
השריפה בבית הספר הריאלי בחיפה | צילום: נועם כהן בה"ס הראלי
שריפה שפרצה בכרמל בחיפה
שריפה שפרצה בכרמל בחיפה | צילום: ללא קרדיט

גל השריפות ברחבי הארץ חושף גם את הצד היפה של הישראלים, שמזמינים את התושבים באזורים שנפגעו בשריפות להתארח בבתיהם עד לדעיכת הלהבות.

גם בחדשות 10 נרתמנו למאמץ, ובפוסט שעלה בעמוד הפייסבוק שלנו מוזמנים אנשים להשאיר את פרטיהם - למי שרוצים לארח, או לכאלה המחפשים מקום ללון בו.

הקיבוצים ברחבי הארץ הוציאו הודעה כי הם פותחים את ביתם לנפגעי השריפות ולכל מי שאיבדו את ביתם בשריפות או לא יכולים לשוב אליו בגללן.

"אנחנו מזמינים אלינו את כל מי שנפגעו בשריפות ברחבי הארץ. הם ימצאו בקיבוצים הסמוכים אליהם מקום 'לשים את הראש', אוכל וכל דבר שרק נוכל לסייע בו", אמר המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, גיל לין. תושבים שנפגעו בשריפות יכולים ליצור קשר עם חדר המצב שהוקם בתנועה הקיבוצית בטלפון 03-6925331.

לכתבות נוספות על גל השריפות:

אלשיך: "סביר להניח שהיכן שיש הצתות זה על רקע לאומני"

תיעוד: כבאים פורצים לדירה שעולה בלהבות בחיפה

גם "המחנה הציוני" פותחים רישום למשפחות המעוניינות לארח אזרחים שפונו מבתיהם בעקבות השריפות ברחבי הארץ. עד כה נרשמו למעלה ממאה משפחות שנרתמו לארח תושבים בביתם. ההרשמה בקישור הבא: לחץ כאן

חבר הכנסת דני עטר מהמחנה הציוני
חבר הכנסת דני עטר מהמחנה הציוני | צילום: חדשות 10

במקביל, עיריית רמת גן נערכת לסייע ולתמוך בתושבי חיפה והסביבה שפונו בעקבות השריפות. ראש העיר, ישראל זינגר, הנחה את עובדי העירייה לפתוח מרכז קליטה בבית הצנחן בעיר. בנוסף, משפחות המעוניינות לארח או לקלוט תושבים מהעיר חיפה מתבקשים לפנות למוקד העירוני - 109. תושבי חיפה המבקשים להתארח מוזמנים לפנות למוקד העירוני 24 שעות ביממה 03-6753495.

עיריית גבעתיים מזמינה גם היא משפחות המפונות ממוקדי השריפות להתארח בבתי תושבים בעיר ולהתקשר לטלפון 03-7336603. עיריית ערד הזמינה גם משפחות שביתם נפגע בשריפה להתארח בעיר.

גם אור יהודה נרתמת לסייע באירוח תושבים מערים ושכונות שמתפנות: "משפחות שמעוניינות להתארח אצלנו מוזמנות ליצור קשר בטלפון 03-7402400".

בכפר עציון פרסמו את ההודעה הבאה: "אם אתם מכירים משפחות שפונו מהבית בעקבות השריפה, ורוצות להתארח אצלנו בצימרים החדשים של בית ספר שדה כפר עציון, ללא תשלום, תפנו אותם אלינו". הודעה נוספת פורסמה על ידי ישיבת בני עקיבא-גבעת שמואל אשר מזמינה משפחות שפונו מבתיהם להתארח בפנימייה.

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, פנה לעיריית חיפה והציע למערך החירום להיעזר במערך החירום של העיר רחובות. מלול קרא גם לתושבי חיפה להגיע ולהתארח בעיר. המוקד העירוני של העיר ערוך לקבלת פניותיהם של תושבי כל האיזורים שנפגעו מהשריפות.

המועצה האזורית אל קסום שבנגב מזמינה את תושבי חיפה היהודים והערבים להתארח בבתי תושביה. לפרטים ולתיאום ניתן לפנות למנכ"ל המועצה מוצלח אבו עסא במספר 0506532140

כמו כן ״מרכז שדה ויער נס הרים" של קק״ל פותח את שעריו למען משפחות ותושבים שפונו מבתיהם. מרכז השדה מציע יחידות אירוח למשפחות של עד 6 נפשות, הכולל מקום מחיה ומזון לתקופה בה ישהו במרכז. ״אנו מעמידים בצורה מיידית וללא הגבלת זמן יחידות מגורים למשפחות שנאלצו לפנות את בתיהם בעקבות השריפה. יערני וכבאי קק״ל עושים לילות כימים בסיוע לכוחות ההצלה לעצירת השריפות ולהצלת מתחמי היערות בישראל", אמר יו״ר קק״ל, דני עטר.

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, בבחירות 2013
ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, בבחירות 2013 | צילום: חדשות 10

והיו גם לא מעט יחידים ששיתפו פוסטים בפייסבוק בו הציעו את ביתם לאירוח של משפחות מאזור הצפון, כמו בפוסט שפרסם אורי איילון מקיבוץ יזרעאל בו כתב: "נשמח לארח בחדרנו בקיבוץ זוג/ משפחה עד להתארגנות מחודשת בעקבות השריפה".

קופת חולים מכבי הודיעה שתושבי וחיפה, וכל כל מי שפונה מביתו עקב השריפות וזקוק לתרופות, מוזמנים להתקשר למוקד האחיות של מכבי *3555. במוקד פועלת החל מעכשיו רופאה שתוכל לנפק בעבורם מרשמים. את התרופות ניתן יהיה לקבל בביתי המרקחת של מכבי פארם וסופר פארם. כמו כן, מפעילה מכבי קו תמיכה נפשית ב-*3555 (מספר 3 בנתב).

גם בתחום הספורט נרשמו הצעות לעזרה. מחלקת הנוער של עירוני רמת השרון הזמינה את ילדי מחלקות הנוער מאזור חיפה להתארח בביתם של ילדי מחלקת הנוער המקומיים בסוף השבוע הקרוב.

הקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה תצא מחר לבית מלון במרכז, תתאמן במתחם האימונים של עירוני ראשון לציון ותשהה במרכז עד למשחק. "המועדון מודה לאנשי ראשון לציון בהם אייל ברקוביץ על הרצון והנכונות לסייע", נכתב בהודעת המועדון.