"אין דאע"ש - רק שקט": הישראלים נוהרים בהמוניהם לחופי סיני

למרות ההתרעות והאיומים, זינוק של עשרות אחוזים במספר הישראלים שמחפשים חופש רגוע קרוב לבית. לאנשי השבטים הבדווים יש רק מסר אחד, "פה אין דאע"ש רק שקט, ערסל וחושה על הים"

שארם א-שייח
שארם א-שייח - | צילום: Getty Images

במבט מהיר על החופים הזהובים של חצי האי סיני אפשר כבר להכריז: הישראלים נוהרים לשם בהמוניהם. אם באוגוסט אשתקד חצו 49 אלף ישראלים את מסוף טאבה, אזי בחודש האחרון הוחתמו לא פחות מ-71 אלף דרכונים כחולים.

"ירדנו לתפוס ראש", סיפר נחום, ישראלי שירד לסיני, "נחמד רצח, אין פחד, בדואים מפנקים". האם מדובר על גן עדן או על אזור מאוים? תלוי את מי שואלים. המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני "איום קונקרטי גבוה מאוד" לחטיפת ישראלים בטווח זמן מידי.

>> לכתבות נוספות בחדשות 10:

תיעוד: רעולי פנים יורים בנשק אוטומטי על בית מגורים בצפון - ונמלטים

הקלטות נוספות מעיריית נתניה נחשפות: "שעות נוספות תמורת בוכטה"

נגמר בנס: תקרת בטון התמוטטה בביה"ח רמב"ם, אין נפגעים

 

מנגד חסן, הפרשן לענייני ביטחון שבזמנו הפנוי הוא גם נהג מונית, סובר אחרת. "לא פוחדים. ממה? אין פה דאע"ש בסיני", הוא אומר. בדואי אחר בשם אחמד מזמין את כל עם ישראל להגיע. "הכל פה בטוח. הכל שטויות בטלויזיה. מה זה דאעש? רק ים, שקט. חושה על הים, ערסל, אין על סיני".

פיגוע התופת בחוף ראס א-שטן לפני יותר מעשור רוקן את החופים, ורק עכשיו חצי האי מתחיל להשתקם. בעלי החופים פעילים בפייסבוק בעברית, ומסבירים שהמרחק מהם לאזורי הקרבות בצפון סיני, הוא כמעט כמו המרחק שמהם לרצועת עזה.