בית נוסף של משפחת דוואבשה עלה באש בדומא: "הפעם מדובר בקצר חשמלי"

בכפר דומא שליד שכם התעוררו גם הבוקר עם בית בוער, ובהתחלה האשימו את המתנחלים; עם זאת, לאחר חקירה ראשונית, הודיע ראש המועצה כי הסיבה היא קצר חשמלי. חדר אחד עלה באש, לא היו נפגעים

זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי
זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי | צילום: רויטרס

כחודש לאחר הצתת הבית בכפר הפלסטיני דומא שבאיזור שכם, עלה באש שם הבוקר (שני) בית נוסף השייך למשפחת דוואבשה המורחבת - אם כי הפעם מדובר ככל הנראה על קצר חשמלי.

ברגעים הראשונים שאחרי השריפה, האשימו התושבים המקומיים את המתנחלים בהצתה, ובישראל סברו כי מדובר בסכסוך פנימי. אולם לאחר חקירה ראשונית, הודיע ראש מועצת הכפר דומא לרשות הפלסטינית כי השריפה שפרצה לפנות בוקר נבעה מקצר חשמלי.

לדבריו, חדר אחד בביתו של מנור דוואבשה נשרף, אבל לא היו נפגעים.

בסוף יולי, כזכור, הוצת בית אחר של משפחת דוואבשה - אז, ככל הנראה כתוצאה מבקבוקי תבערה. באירוע נספו התינוק הפלסטיני עלי דוואבשה, בן שנה וחצי, ואביו סעד. בני משפחה אחרים עדיין מאושפזים עם כוויות ברוב חלקי גופם. האירוע הוביל לסערה גדולה, גינויים מקיר לקיר בארץ ובעולם, וגם להחמרת האכיפה נגד חשודים בטרור יהודי, שחלקם הושמו במעצר מנהלי, היהודים הראשונים נגדם מופעל הצעד מזה כמעט עשור.

בסוף השבוע אמר שר הביטחון משה יעלון בראיון לחדשות 10 כי קיים קשר בין העצורים המנהליים לבין פיגוע ההצתה בדומא. "ברמה העקרונית, יש קשר", הסביר, "אחרת לא היינו עושים את זה".