לבקשת המשפחה: שמו של מוחמד אבו חדיר יוסר מקיר ההנצחה

פרסום ראשון • בביטוח הלאומי נענו לבקשת משפחתו של הנער ממזרח ירושלים שנרצח בידי יהודים, להסיר את שמו מקיר ההנצחה בהר הרצל לחללי פעולות האיבה. מוקדם יותר פנו בארגון אלמגור בפנייה דומה: "הוא אינו קרובן על 'מזבח קיום המדינה'"

מוחמר אבו חדיר, הנער שגופתו נמצאה היער ירושלים
מוחמר אבו חדיר, הנער שגופתו נמצאה היער ירושלים | צילום: ללא קרדיט

רגע לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, החליטה המדינה להוסיף אל לוח ההנצחה לחללי פעולות האיבה בהר הרצל גם את שמו של מוחמד אבו-חדיר, הילד ממזרח ירושלים שנרצח בקיץ האחרון בידי יהודים. אלא שלאחר היוודע הדבר, פנתה משפחתו של אבו חדיר לביטוח הלאומי בדרישה להסיר את שמו מקיר ההנצחה. הערב (שלישי) נענו בביטוח הלאומי לבקשה ושמו של הנער יוסר.

אבו-חדיר נרצח זמן קצר אחרי גילוי גופותיהם של הנערים גיל-עד שער, נתפלי פרנקל ואיל יפרח. הנאשמים ברצח, יוסף בן דוד (30) ושני נערים, חטפו אותו משכונת מגוריו שועפט ושרפו אותו בעודו בחיים ביער ירושלים. הוספת שמו של אבו-חדיר לקיר ההנצחה וכן לאתר האינטרנט לזכרם של האזרחים חללי פעולות האיבה נחשף הבוקר ב"קול ישראל".

מוקדם יותר היום פנה ארגון "אלמגור" למנכ"ל הביטוח הלאומי, שלמה מור יוסף, בדרישה להסיר את שמו בטענה שאינו חלק מ"משפחת חללי הטרור הישראלית".

סוהא, אמו של מוחמד אבו חדיר, הנער שגופתו נמצאה היער ירושלים
סוהא, אמו של מוחמד אבו חדיר, הנער שגופתו נמצאה היער ירושלים | צילום: רויטרס (ארכיון)

מוחמד אבו-חדיר באתר הנצחת נפגעי טרור
מוחמד אבו-חדיר באתר הנצחת נפגעי טרור | צילום: ללא קרדיט

במכתב שהעבירו ראשי הארגון נטען כי הבקשה אינה "הפליה בין דם לדם. אנו מאמינים כי תושבים שאינם יהודים אשר נהרגו בפעולות הטרור של האויב הם חלק ממשפחת חללי הטרור הישראלית. עם זאת, אנו מבקשים להדגיש כי פעולות טרור ואיבה מוגדרות כפגיעה באזרחים ולוחמים אך ורק משום היותם אזרחי מדינת ישראל, ולא משום מניע אחר. נפשע ככל שיהיה - רצח אבו-חדיר אינו עונה בשום אופן להגדרה זו".

עוד נכתב: "מחר נבוא לאנדרטת הזיכרון בהר הרצל עם משפחותינו ונראה את ההשוואה הנוראה בין יקרינו שנפלו אך ורק משום שהם היו אזרחי ישראל וחייליה, לנער הערבי שנרצח על ידי ישראלים בני עוולה ממניעים פסולים, אך שונים לחלוטין. אותה השוואה מקוממת אשר אויבי ישראל משתמשים בה שוב ושוב כדי להצדיק את רצח יקירנו. כמופקדים על הטיפול בנו אנו דורשים באופן דחוף החזרת החוק למצבו הקודם".

עדכון ראשון: 18:04