משפחתו של אייל באום: "הסבל שלנו קשה מנשוא – הוא היה אהוב על כולם"

בני משפחתו של אייל באום שנהרג בהתרסקות מטוס חברת "ג'רמן ווינגס" אומרים בלב כבד כי הם איבדו כל תקווה למצוא את יקירם בחיים וכעת הם מחכים להודעה רשמית ממשרד החוץ. "היינו רוצים שהמשרד יעשה כל מאמץ ויביא את אייל לקבורה בארץ לצד בני משפחתו", מוסרים בני המשפחה שמספרים על איש נעים הליכות, בעל קסם רב ואישיות מיוחדת שהאיר כל מקום אליו הוא נכנס

אייל באום שנהרג בהתרסקות מטוס באלפים הצרפתיים
אייל באום שנהרג בהתרסקות מטוס באלפים הצרפתיים | צילום: ללא קרדיט

בני משפחתו של אייל באום בן ה-39 קיבלו אתמול (שלישי) את הבשורה המרה על כך שיקירם היה בין נוסעי מטוס "ג'רמן ווינגס" שהתרסק בהרי האלפים ועליו 150 נוסעים ואנשי צוות. כעת נמצאים בני המשפחה בקשר עם משרד החוץ, על מנת לנסות ולמצוא את גופתו של באום ולהביא אותו לקבורה לצד בני משפחתו בישראל.

"היינו רוצים שמשרד החוץ ייעשה כל מאמץ אפשרי על מנת להביא את אייל לקבורה פה בארץ לצד משפחתו", אמר ערן, גיסו של אייל. עוד הוסיף הגיס כי המשפחה השלימה עם המצב וכעת נותר לה רק לחכות. "אין לנו שביב של תקווה, אנחנו כרגע רק מחכים להודעה רשמית ממשרד החוץ", אמר ערן.

אייל באום נולד בכפר סבא וגדל בהוד השרון, בשנים האחרונות התגורר בעיר ברצלונה שבספרד. באום השאיר אחריו את אימו יפה, אביו רוברט, אחיו הגדול רוני ואחותו הקטנה ליטל. בני משפחתו האבלים מוסרים כי אייל היה איש נעים הליכות שהאיר כל מקום אליו נכנס. "הוא היה אהוב על כולם, היה לו קסם רב ואישיות מיוחדת ונעימה", אמרו בני משפחתו.

אייל באום שנהרג בהתרסקות מטוס באלפים הצרפתיים
אייל באום שנהרג בהתרסקות מטוס באלפים הצרפתיים | צילום: ללא קרדיט

מלבד באום, על סיפון מטוס האיירבאס A-320 שהתרסק בהרי האלפים הצרפתיים היו 149 נוסעים נוספים. מתוך הנוסעים 72 היו אזרחי גרמניה, כך מאשרת חברת התעופה. בנוסף לכך, ממשלת ספרד מוסרת כי ל-35 מהנספים היו שמות משפחה ספרדים והם ככל הנראה אזרחי המדינה.

גרמניה וספרד שרויות באבל כבד לאחר שאיבדו אזרחים רבים באסון. אליהם מצטרפות גם קזחסטן ובריטניה ששלושה מאזרחיהן נהרגו, כמו גם יפן, אוסטרליה, ארה"ב, איראן, ארגנטינה, וונצואלה וקולומביה שאיבדו שני אזרחים כל אחת. בנוסף לנוסעים אלו, נספו באסון גם אזרחי הולנד, דנמרק, טורקיה וככל הנראה אזרח מקסיקני אחד.

לאחר היוודע האסון, התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו לעמיתיו בספרד וגרמניה והביע את צערו על המקרה. "ברגע הקשה הזה אני מחבק את משפחתו של האזרח הישראלי אייל באום, ושולח תנחומים למשפחות הנוסעים מגרמניה, ספרד, תורכיה ובלגיה שאיבדו את יקיריהם. ישראל מוכנה להעמיד את עזרתה בכל סיוע שיידרש", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו.

קרוב משפחה של הרוג בהתרסקות המטוס
קרוב משפחה של הרוג בהתרסקות המטוס | צילום: רויטרס

צוותי חילוץ צרפתיים עושים דרכם גם בשעות אלו למקום ההתרסקות, מבדיקה של הקופסה השחורה עולה כי תקלה טכנית היא שגרמה לכשל שהוביל לאסון הכבד. בתוך כך, דיווח הלילה העיתון הגרמני "דר שפיגל" כי מספר צוותי טיסה בחברות התעופה הגרמניות מסרבים להטיס את דגם המטוס שהיה מעורב באסון, בשל חשש לחייהם.

הריסות של המטוס הגרמני שהתרסק באלפים הצרפתים
הריסות של המטוס הגרמני שהתרסק באלפים הצרפתים | צילום: רויטרס