חסיד ברסלב ניהל כת התעלל בנשותיו וילדיו: "קשה לעלות על הדעת מקרה קשה מזה"

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום את ד' בן ה-58 ועוזרו בעבירות של התעללות קשה בשש נשותיו ו-17 ילדיו, אותם החזיק בשתי דירות בירושלים ובטבריה. בין היתר הוא הורשע כי נהג לנעול את ילדיו במחסן לשעות, חשמל אותם, ביצע בנשים עבירות מין ועוד דוגמאות שקשות מכדי לפרסמן. בהכרעת הדין כתב השופט כי קשה לזכור מקרה דומה: "ניהל מערך מבזה שכלל הטלת עונשים לרבות גידופים ומכות, סדיזם"

אחד המורשעים בפרשת כת המתעללים
אחד המורשעים בפרשת כת המתעללים | צילום: חדשות 10

בית המשפט קבע - חסיד ברסלב מירושלים ניהל כת של השפלות, אלימות ועבירות מין. ד' בן ה-58 ועוזרו הורשעו היום (שלישי) בשורה של עבירות התעללות פיזית, מינית ונפשית, בנשותיו וילדיו בשני הבתים שהחזיק בבירה ובטבריה.

הסיפור החל כשד' "החליט" לפני מספר שנים כי הוא ממשיך החסידות של רבי נחמן. הוא הצליח למשוך אליו שש נשים וילדו לו 17 ילדים. אלא שבניגוד לטענות של ד', בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי לא מדובר במשפחה, אלא בכת בה סבלו הילדים והנשים מהתעללות אלימה ונפשית בצורה קשה.

על פי הכרעת הדין ד' ועוזרו ביצעו שורה ארוכה של עבירות אלימות, התעללות פיזית ונפשית בילדים ובנשים. חלק מהמעשים המתוארים במסמכי בית המשפט קשים מדי לפרסום אך בין מגוון ההתעללויות החמורות נהג ד' לכלוא את ילדיו במחסן, לחשמל אותם, למנוע מהם אוכל ואף ביצע בנשותיו עבירות מין.

"למעשה קשה לעלות על הדעת מקרים קשים יותר מהמקרה שלפנינו, זהו סדיזם", נאמר בהכרעת הדין של בית המשפט. עוד נכתב כי ד' ניהל "מערך מבזה שכלל הטלת עונשים לרבות גידופים ומכות". בהמשך הוא יצר מציאות בה הנשים והילדים היו צריכים להתוודות בפניו על מעשים והרהורים אסורים שעשו.

אלא שחלק מהנשים, כך מסתבר, לא ממש מאמינות כי בעלם עשה כל עבירה. "הכול ממש שקר, לא כפו שום דבר בכוח. אנחנו שקיבלנו כל כך הרבה אהבה וחום. הם תפרו פה תיק נגד הבעל שלנו", אמרה אחת הנשים.