"רבים מהפרסומים עלינו – שגויים": מייסד NSO הודף את הביקורת

שלו חוליו עומד בראש החברה השנויה במחלוקת שפיתחה את ה"קורונה-מטר" - שנועד לסייע למאבק בהתפשטות הנגיף. בריאיון מיוחד הוא מספר על הטכנולוגיה החדשנית, ושולל את הטענות על פגיעה בפרטיות

זמן צפייה: 03:52

מאחורי החיוך של שלו חוליו מסתתר אחד השחקנים הבולטים ביותר בעולם הסייבר ההתקפי. בגיל 38 הוא מנהל את "NSO"חברה ששווה כמיליארד דולר ומוכרת לממשלות את כלי הנשק החזק ביותר שקיים היום בעולם האיסוף הדיגיטלי: ה"פגסוס".

חוליו מעולם לא התראיין לערוץ טלוויזיה בישראל. הוא חרג ממנהגו ויצא מהצללים רק פעם אחת, כאשר נטען שהסעודים עשו שימוש ב"פגסוס" שלו לאיתורו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י באיסטנבול. בשבועות האחרונים שמה של "NSO" עלה שוב לכותרות כאשר שר הביטחון, נפתלי בנט, ביקש לאמץ ללא מכרז את ה"קורונמטר" - הטכנולוגיה החדשה שפיתחה החברה ונועדה ליציאה ממשבר הקורונה.

"היתרון הקטן שלנו שאנחנו מביאים לשולחן זה פשוט ניסיון מאוד עשיר של עבודה אנליטית ארוכת שנים עם ממשלות", הסביר חוליו. "בנינו את המערכת בצורה כזאת שהמידע הסלולרי שייכנס לתוכה הוא יוצפן בצורה כזאת שאף אחד שישתמש במערכת לא יוכל להבין ממנו שום דבר. לא יהיה שם שום מזהה ספציפי על בן אדם".

שלו חוליו, NSO
שלו חוליו, מייסד חברת NSO

חוליו התייחס לפרסומים אודות החברה, לפיהם שמה נקשר עם ממשלות שהשתמשו בטכנולוגיה בצורה פסולה. "אנחנו מוכרים מערכות רק לשני דברים. ללחימה בטרור ומניעת פשיעה", הדגיש. "אני חושב שהרבה פרסומים שהיו בעניין הזה הם פשוט פרסומים לא נכונים".

על פי החברה, הם הצליחו לייצר אלגוריתם שיוציא את ישראל ואת מדינות העולם בהדרגתיות לשגרה, תוך כדי חיזוי אזורים חמים שבהם הנגיף צפוי עדיין לתקוף. "אפשר לקבל בצורה מאוד מהירה ומאוד מדויקת את התחזית קדימה, איפה צפויות להיות עוד התפרצויות ואיפה לא", הסביר ליעוז מיכאלסון, סמנכ"ל ניהול מוצר דאטה. "לפי כל מיני פרמטרים סטטיסטיים שהמערכת בעצם מנתחת ומעבדת על הניתוח של המידע שיושב בתוך המערכת".

החברה של חוליו מעסיקה יותר מ-600 עובדים בישראל ובעולם, רובם יוצאי יחידות מודיעין ישראליות. על פי פרסומים זרים, הטכנולוגיה שלו היא זו שארצות הברית השתמשה בה כדי לעקוב אחר קאסם סולימאני, מפקד משמרות המהפכה, ולחסל אותו. עכשיו נשאלת השאלה, האם הטכנולוגיות של NSO והניסיון שצברה הם אלה שיצליחו לעצור את הקורונה מלהמשיך ולהתפשט?