מתעלמים מההתעמלות: הנבחרת מושבתת

הנבחרת שהגיעה להישגים באולימפיאדה למרות העימות המתוקשר בין המתעמלות למאמנת לא פועלת למעשה כבר 5 חודשים

בן מיטלמן
בן מיטלמן | צילום: חדשות 2

אחרי ההישגים הגדולים והפיטורים המתוקשרים של המאמנת - נבחרת ההתעמלות האומנותית מושבתת כבר חמישה חודשים: באולימפיאדת ריו הגיעה הנבחרת לגמר והשיגה תוצאה מרשימה מאוד, אך מאז למעשה לא קיימת "נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית". איך זה קרה?

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

המצב כיום הוא שאין מאמנת, אין מתעמלות ומטבע הדברים אין אימונים, בעוד בשאר העולם הנבחרות כבר חזרו להתאמן ולהתכונן לאתגרים הבאים, אחרי תקופת פגרה טבעית. בסיום אולימפיאדת ריו, אחרי ההישגים הגדולים, האיגוד הקודם פיזר את כל הנבחרת, שלח מכתבי פיטורים לכולם ופיטר גם את המאמנת המצליחה בתולדות הענף בארץ, אירה ויגדורצ'יק.

באיגוד רצו למעשה להתחיל מהתחלה ופרסמו קול קורא למאמנות שרוצות להציע את עצמן לתפקיד, אך ויגדורצ'יק הייתה היחידה שהציעה את עצמה. באיגוד יכלו לבחור בה לאור הרקורד וההצלחות, אבל החליטו נגד. יו"ר האיגוד החדש רזי פלד הבהיר כי הוא לא בלחץ למנות מיד מאמנת. לדבריו, באיגוד יבדקו את הנושא ויקבלו החלטה בקרוב.

המאמנת הקודמת ויגדורצ'יק באולימפיאדת ריו
המאמנת הקודמת ויגדורצ'יק באולימפיאדת ריו | צילום: רויטרס

גורמים בסביבת ענף ההתעמלות טוענים שהפחד הוא למנות את ויגדורצ'יק, לאחר שחלק מהמתעמלות טענו כי ויגדורצ'יק הכתה אותן. חשוב לזכור כי ועדה שהקים איגוד ההתעמלות בדקה את הנושא ו"סגרה את הסיפור", אך למרות זאת הנבחרת שהביאה הישגים והצלחות נותרה מאחור.

מאיגוד ההתעמלות נמסר בתגובה: "באיגוד נעשה שינוי פרסונלי ומבני, ובין השאר אנו בוחנים את נושא מבנה הנבחרת והסמכויות של בעלי תפקידים בנבחרת. השילוב של הנהלה חדשה שבונה מחדש את הוועדות המקצועיות ואת בחירת המאמנים, ביחד עם לו"ז שאינו דוחק בנו, מאפשר לנו לעשות עבודה יסודית, שלאור העבר היא משמעותית וחשובה עד מאוד".